به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، مجید طرفه‌تابان در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی که در محل مجتمع تولیدی صفه برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع تولیدی صفه به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان عمران در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار احداث شده و در حال حاضر ۱۰۰ نفر نیرو به صورت شبانه‌روزی در آن فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مجتمع تولیدی صفه آسفالت و مصالح مورد نیاز پروژه‌های عمرانی تولید می‌شود، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۵۰ هزار تن خاک، ۸۰۰ هزار تن مصالح دانه‌بندی شده، ۱۲۰ هزار تن آسفالت، ۱۷۰ هزار تن بتن و ۱۰۰ هزار قطعه بتنی پیش‌ساخته در این مجتمع تولید و در اختیار پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان از جمله پروژه‌های آفتاب، نصف‌جهان، مرکز همایش‌ها و نمایشگاه بین المللی اصفهان قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان ادامه داد: علاوه بر قراردادهای خرید و اجرای آسفالت، در حال حاضر ۲۴۰ میلیارد تومان پروژه توسط سازمان عمران در حال اجرا است و خوشبختانه هیچ یک از پروژه‌ها تعطیل نبوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین توانایی سازمان عمران «برنامه‌ریزی» است و برای اجرای پروژه‌ها براساس استانداردها کار می‌کند، گفت: در ۹ ماه امسال ۷۷درصد افزایش جذب بودجه نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بوده‌ایم.

طرفه‌تابان یکی از مشکلات سازمان عمران را وجود ماشین آلات فرسوده عنوان کرد و افزود: در نظر گرفتن مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال در بودجه سال آینده شهرداری اصفهان جهت خرید ماشین‌آلات جدید در راستای توانمندسازی و بازوی محرکه شهرداری ضروری است.

وی اظهار کرد: باید تعداد شش میکسر باتوجه به حجم بالای بتن‌ریزی به امکانات این سازمان اضافه و ردیف اعتباری مورد نیاز آن در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم ماشین آلات را نوسازی و فرسوده‎ها را حذف کنیم.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان تاکید کرد: با دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار سازمان عمران رفع مسائلی همچون پرداخت حقوق، هزینه ماشین آلات، خرید قیر، هزینه سوخت، خریدآرماتور، پرداخت به فروشندگان و پیمانکاران بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: تأمین مالی غیر نقد در قراردادهای اجرایی و امکان نداشتن اضافه شدن مابه‌التفاوت نقد و غیرنقد بر ضرایب توافق شده با سازمان، انباشت زیان سازمان و بدهی به پیمانکاران و تأمین کنندگان، فرسوده بودن ناوگان ماشین آلات سبک و سنگین را از مشکلات سازمان عمران برشمرد.

طرفه‌تابان با اشاره به توانایی‌ها ونقاط قوت این سازمان، گفت: داشتن منابع انسانی (استفاده از نیروهای جوان متعصب و وظیفه شناس در کنار کارشناسان باتجربه با توان بالای فنی و مهندسی)، داشتن کارخانجات تولید مصالح عمرانی با ظرفیت‌های اسمی متعدد، داشتن تخصص و امکانات مورد نیاز برای تولید محصول جدیدو جلب اعتماد پیمانکاران و فروشندگان برای ادامه فعالیت با سازمان عمران علی‌رغم وصول دیرهنگام مطالباتشان، تعامل مطلوب و موثر بین مدیران سازمان و سیاست‌گذاران کلانشهر در جهت ارتقاء جایگاه سازمان از توانایی‌ها و نقاط قوت این سازمان است.

وی ادامه داد: عملیات بتن‌ریزی با سه دستگاه پمپ و ثبت رکورد سه هزار تن بتن‌ریزی طی مدت ۱۰ ساعت از دیگر توانایی‌های سازمان عمران به شمار می‌رود.