به گزارش پایگاه خبری ربیع، با انتشار فراخوان دومین دوره جایزه جمالزاده، علاقه‌مندان به داستان و ناداستان و اصفهان، تا ۲۵ فروردین‌ماه فرصت دارند شانس خود را برای کسب «نشان جمالزاده» امتحان کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام خبر انتشار فراخوان دومین دوره جایزه جمالزاده به ایسنا گفت: پس از برگزاری موفق دور نخست این جایزه و احصای نقاط قوت و ضعف آن، به سمت بهینه شدن جایزه جمالزاده رفتیم چرا که هم نام محمدعلی جمالزاده را بر خود دارد و هم برای اصفهان یک جایزه ادبی مهم به شمار می‌رود. علیرضا روحانی ادامه داد: پوشیده نیست که اصفهان در زمینه فرهنگی هنری قابلیت‌های بسیاری دارد و مکتب‌های خاص آن در زمینه موسیقی، نگارگری، ادبیات، تئاتر و… گواه این امر است. با توجه به همین ظرفیت‌ها کوشیده‌ایم اجرای رویدادهای مهم را در طول سال گسترش بدهیم تا به توسعه گردشگری تخصصی نیز کمک کرده باشیم. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اختتامیه جایزه جمالزاده ۲۹ بهمن‌ماه برگزار شد اما امسال با همان نگاه توسعه‌ای تصمیم گرفتیم زمان‌بندی این جایزه را طوری برنامه‌ریزی کنیم که در تیرماه و احتمالاً هم‌زمان با روز قلم برگزار شود. معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی اصفهان گفت: جایزه ادبی جمالزاده یک جایزه ملی است اما مثل سال گذشته علاقه‌مندان خارج از کشور هم می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بفرستند و با سایر شرکت‌کنندگان رقابت کنند.

روحانی تصریح کرد: دومین دوره این جایزه شامل بخش‌های داستان کوتاه شامل (داستان کوتاه اصفهان و ناداستان اصفهان) و همچنین بخش آزاد است که داستان‌های بخش اصفهان باید با عناصر مرتبط با اصفهان پیوند داشته باشد و از ویژگی‌های تاریخی، جغرافیایی، اماکن، نمادهای شهری، مذهبی، سبک زندگی مردم اصفهان و … استفاده داستانی کرده باشد.

وی افزود: بخش ناداستان اصفهان نیز شامل روایت‌های واقعی از تجربه زندگی در اصفهان یا سفر به اصفهان در قالب ناداستان است.

علاقه‌مندان برای شرکت در دومین جایزه جمالزاده می‌توانند تا ۲۵ فروردین‌ماه در سایت این جایزه به نشانی Jamalzadehaward.ir ثبت‌نام کرده و آثار خود را بارگذاری کنند.