به گزارش پایگاه خبری ربیع، طی یکسال از اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌های جاده‌ای (BMS) 1300 دستگاه پل و آبرودر سطح محورهای برونشهری استان قم مورد بررسی و بازبینی قرار گرفتند .
عباس شکوری، رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم افزود: این طرح در راستای تهیه فرم بازرسی و شناسنامه فنی (چک لیست) از پل‌ها و آبروها، در سطح راه‌های استان قم به اجرا در آمده است .
وی ادامه داد: با اجرای این پروژه افزون بر ۱۳۰۰ دستگاه پل و آبرو از آذرماه سال ۹۷در محورهای مواصلاتی استان بررسی و نسبت به اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌ها (BMS) در خصوص آنها اقدام شده است .
شکوری در خصوص نحوه اجرای این پروژه نیز اظهار داشت: این اقدام در قالب طرحی امانی و با همکاری کارشناسان پل و ابنیه فنی اداره کل متبوعه و ادارات شهرستان تابعه در بازه زمانی ییاد شده به اجرا گذاشته درآمد. وی حاطر نشان ساخت : با عنایت به ضرورت بازدید ادواری پل و ابنیه فنی راه‌ها و در راستای اجرای این طرح، گشت بازرسی پل در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم تشکیل شده است .
وی در خصوص مشخصات فنی طرح سیستم مدیریت پل (BMS) نیز عنوان کرد: در این طرح به تهیه فهرستی موضوعی (چک لیست)، از مختصات مکانی، اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات ساختاری (آسیب‌ها و علل)، تعیین شاخص خرابی سازه ای و بهره برداری و رتبه بندی پل‌های جاده‌ای اقدام میشود .
رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به مهمترین اهداف اجرای این طرح پرداخت و گفت: بروز رسانی آمار پلها، شناسایی آسیب‌های متداول سازه ای، مطالعه و برنامه ریزی در راستای پیشگیری و اصلاح آسیب‌ها، اولویت بندی پلها به منظور برنامه ریزی جهت تامین و تخصیص اعتبارات و… از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح است.
شکوری از ملزومات اجرای طرح (BMS) به انواع دوربین‌های تصویر برداری، موقعیت یاب (جی،پی،اس) فاصله سنج لیزری و… اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین عامل در اجرای بهینه این طرح و دیگر اقدامات عمرانی، تعهد، تخصص و تجربه مجریان است که بحمدا….کارشناسان اجرایی این طرح از قابلت‌های لازم برخوردار هستند.