به گزارش پایگاه خبری ربیع، نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرداری اصفهان، ۱۰ دی ماه در محله هفتون (معراج) افتتاح می‌شود.

رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین بحث‌های اجتماعی کنترل و کاهش آسیب است که سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برای این موضوع هدف و خط مشی مشخص کرده است.

مسعود مهدویان فر با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی، فرهنگسراهای محلات آسیب خیز و حاشیه‌ای هستند، اظهار داشت: توسعه محلی حتماً با توسعه فیزیکی و کالبدی حاصل نمی‌شود و باید با رویکرد فرهنگی و اجتماعی دنبال شود.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در کشور وجود دارد، بیان کرد: نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرداری اصفهان ۱۰ دی ماه در محله هفتون (معراج) با حضور محبوبی مشاور وزیر کشور و معاون اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور افتتاح می‌شود که در این روز تفاهم نامه‌ای در این زمینه بین شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان، استانداری و وزارت کشور نیز منعقد خواهد شد.

رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا چند ماه آینده ۳ دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در شهر اصفهان راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: این دفاتر قرار است تا ۳ سال فعالیت خودشان را در محلات هدف و سکونتگاه‌های غیر رسمی که منجر به حاشیه نشینی در شهرها شده با هدف ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، خدمت رسانی، آموزش مردم و توانمندسازی گروه‌های هدف ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در این دفاتر ۶ نفر حضور دارند، خاطرنشان کرد: مددکار اجتماعی، روانشناس، کارشناس اقتصادی، کارشناس حقوق، کارشناس جامعه شناسی و کارشناس برنامه ریزی و توسعه شهری در این دفاتر حضور دارند.