به گزارش پایگاه خبری ربیع، به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری و با هدف ارج نهادن به خدمات فعالان بخش حمل و نقل جاده ای و راهداری و همچنین پیشکسوتان این حوزه در تاریخ ۱ دی ماه جاری، مراسمی در ۲ استان شامل بوشهر و تهران  برگزار شد که در ذیل خلاصه ای از مراسم مذکور ارایه می گردد:

استان بوشهر

معاون وزیر راه و شهرسازی  درمراسم گرامی داشت هفته حمل ونقل،رانندگان وراهداری دربوشهر:
برای همه رانندگان بخش حمل و نقل بار و مسافر لاستیک به حد کامل و جامع وجود دارد
باتوجه به هماهنگی انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در زمان حاضر بیش از نیاز کشور،لاستیک وجود دارد و هیچ  نگرانی دراین خصوص نیست.
 به گزارش روابط عمومی  سازمان راهداری و حمل و نقل جا ده ای  عبدلهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس  این سازمان در آیین گرامیداشت  هفته حمل ونقل ،رانندگان و راهداری در استان بوشهر با اعلا م این مطلب افزود: تلاش می‌شود مقدار پیمایش را از۲۰ هزار به ۱۵هزار کیلومتر کاهش دهیم وتا پایان سال ۹۸و ۹۹ با توجه به افزایش تولید داخلی، لاستیک مورد نیاز برای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور وجود دارد.
وی تاکید کرد: براین اساس برای همه رانندگان بخش حمل و نقل بار و مسافر لاستیک به حد کامل و جامع وجود دارد.
وی  با اشاره به واگذاری راه های روستایی  به سازمان اظهار داشت : باتوجه به واگذاری راه‌های روستایی به این سازمان تا پایان سال ۹۹، پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی درکشور آسفالت می‌شود.
وی افزود: از این میزان ۲هزار کیلومتر امسال و ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر سال آینده آسفالت می‌شود.
مهندس حسن نیا بیان کرد: بیشتر این راه‌ها در استان‌های کم‌برخوردار و دارای کمترین راه‌ روستایی به بهرداری می‌رسد در همین ارتباط در استان‌هایی که کمبودهایی وجود دارد از جمله استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کردستان اکیپ‌های راهداری به صورت امانی کار آسفالت را انجام می‌دهند.
معاون وزیرراه وشهرسازی افزود: برای آسفالت راه‌های روستایی امسال ۲۱۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که بخشی از آن بعنوان بدهی است و تلاش می‌شود با استفاده از امکانات خود به صورت امانی کار در این بخش انجام شود.
حسن‌نیا با اشاره به آغاز طرح زمستان راهداری هم گفت: امسال برای اجرای این طرح ۱۳ هزار راهدار در قالب ۱۰ هزار خودرو در جاده‌ها حضور دارند که در صورت بروز حادثه و یا در صورت وقوع باران و برف اقدام به ترمیم جاده‌ها کنند.
وی ادامه داد: با هدف نوسازی قرار است یک هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری خریداری شود که در گام نخست اعتبار خرید ۳۵۰ دستگاه شامل بیل مکانیکی، گریدر و لودر با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارخانه هپکو و سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی تامین شود.
معاون وزیرراه وشهرسازی گفت: برآورد قرارداد این شمار  ۶۰۰ میلیارد تومان است که فرایند تحویل تا اردیبهشت سال آینده باید انجام شود.
 بر اساساین گرارش دکتر رضا اکبری معاون راه های فرعی و روستایی نیز دیگر سخنران این مراسم نیز حمل ونقل وراهداری رابه مثابه شریانهای حیاتی دربدن انسان دانست وباتاکیدبرنقش وجایگاه این دودرتوسعه گفت :درجوامع پیشرفته برای  حمل ونقل وراهداری اهمیت فوق العاده ای قائل هستند
وی  تصریح کرد:بخش راهداری وحمل ونقل استان بوشهریکی ازموفق ترین استانهای کشوراست واخیرااین استان درارزیابی های سالانه راهداری وحمل ونقل حائز رتبه برترکشورشده است.
درادامه این مراسم حمیدرضاعلم مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان نیز طی سخنانی ضمن گرامی داشت هفته حمل ونقل وراهداری گفت:استان بوشهردرحوره حمل ونقل وراهداری بابهره گیری ارتجارب گذشته امروزدرجایگاهی به مراتب بالاترازقبل رسیده واین امرمدیون برنامه ریزی وتلاش همه جانبه کارکنان این مجموعه است .
همچنین دکترسیدکمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی وتنگستان درمجلس شورای اسلامی وعضوکمیسون انرژی مجلس طی سخنانی براهمیت وجایگاه فوق العاده بخش حمل ونقل درتوسعه همه جانبه کشورتاکیدکردوتصریح نمود:برای بسیاری از بخش ها منجمله صنعت، کشاورزی،معادن وشیلات بخش حمل ونقل وراهداری دارای نقش محوری است که چنانچه  فاقدویژگی  وقابلیت های لازم باشدو بخش هانیزبه توسعه لازم نمی رسند.
دکترشهریاری اضافه کرد:بخش حمل ونقل وراهداری استان بوشهردرسالهای اخیرخدمات خوبی به مردم ارایه کرده اماهمچنان نیازتوجه بیشتراست
 گفتنی درمراسم گرامیداشت  هفته حمل ونقل،رانندگان وراهداری در بوشهر با اهداء لوح تقدیر از ٣٣ نفر از ،رانندگان وراهداران این استان تجلیل شد.​

 

IMG_20191222_233623_538.jpg

استان تهران

خدمات شایسته رانندگان و راهداران در جاده ها قابل تقدیر است


مراسم  گرامیداشت هفته  حمل و نقل ، رانندگان و راهداری با حضور ،معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ، فرمانده پلیس راه استان تهران و جمعی از مسئولین حمل و نقلی استان در سالن همایش اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران، برگزار شد.
مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با حضور در این مراسم اظهار داشت: خدمات شایسته راهداران  که در بدترین شرایط در جاده ها حضور دارند ، همچنین رانندگان که در ایام مختلف سال به دور از خانواده ها در جاده ها مشغول فعالیتند و مسئولیتشان را در سخت ترین شرایط به بهترین شکل انجام می دهند،  قابل تقدیر است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: راهداری و حمل ونقل مکمل هم هستند و همه مجموعه در تلاش هستند تا امکانات مناسب در اختیار مسافران باشد و  جاده ها هم ایمن و مناسب باشند.
قربانی  تصریح کرد: راهداری وظیفه‌ای سخت و طاقت‌فرسا است و هر کس در این راه قدم می‌گذارد با خدا معامله کرده است.
حیدر نوروزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ضمن گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی میسر نمی گردد مگر با تلاش و همدلی کارکنان و هفته حمل ونقل فرصت مغتنمی است تا از تلاش های بی دریغ تلاشگران وگردانندگان چرخ حمل و نقل جاده ای و رانندگان و راهداران زحمت کش که در سرمای زمستان و گرمای تابستان در حال تلاش اند قدردانی شود.
مدیر کل راهدری و حمل و نقل جاده ای استان تهران به اهمیت استان اشاره کرد و گفت : بخش حمل ونقل به واسطه ارزش افزوده بالا و ایجاد زیرساختهای توسعه درسایربخشهای اقتصادی از اهمیت ویژه ای به خصوص درکشورهای درحال توسعه برخورداراست.به گونه ای که بیش از ۹۵ درصد جابه جایی کالا و مسافر کشور ، با حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد. وی اضافه کرد : حمل و نقل جاده ای در استان تهران به دلایلی چون ، گستردگی شبکه جاده ای، ،انعطاف پذیری ، اقتصادی بودن اهمیت زیادی دارداز این رو در این مراسم از خدمات ارزنده صنوف حمل و نقلی که خدمات ارزنده در جهت نیل به اهداف نظام جمهوری اسلامی قدم بر میدارند قدردانی می شود.
وی با بیان این مهم که گردش اقتصادی و فعالیت‌ها وابسته به امنیت جاده‌ای و حمل‌ونقل می‌باشد ، اظهار داشت : راهداری به عنوان اصلی‌ترین حوزه‌ای است که در کشور به آن اعتقاد و اعتماد داریم واگر به راهداری بصورت علمی و عملی توجه شود در حیطه تلفات جاده‌ای کاهش قابل توجه‌ای را خواهیم داشت.
در بخش پایانی این همایش که با حضور مسئولین ستادی و استانی برگزار شد از راهداران و رانندگان نمونه و فعالان دارای عملکرد و خدمات برجسته استان در زمینه خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی ، حمل کالا های أساسی و امداد رسانی در سیل فروردین ٩٨ نیز تجلیل شد
افتتاح مرکز مدیریت راه های استان تهران
براساس این گزارش  صبح امروز مورخ ۱ دی ماه همزمان با روز راهدار ، مرکزمدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با حضور فرامرز مداح، عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان افتتاح شد.
فرامرز مداح ، عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مرکزمدیریت راهها به عنوان قلب کشور یاد کرد و گفت : نقش اصلی مرکز مدیریت راهها شناسایی سریع تر وقایع و نیازهای جاده ای و رفع گلوگاههای ترافیکی و اطلاع رسانی به موقع برای جلب اعتماد کاربران جاده ای است.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت ویژه استان تهران خاطر نشان کرد : ضرورت تدوین روال های عملیاتی و وارد شدن به عرصه مدیریت ترافیک جاده ای با استفاده از بانک های داده موجود ، فن آوری ها و زیرساخت های ارتباطی و در سایه ارتباط تنگاتنگ با پلیس راه ازجمله اولویت ها در این بخش است.
در ادامه حیدر نوروزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران بیان کرد: برای تکمیل کردن مرکز مدیریت راههای این استان ، نزدیک به ۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که شامل تجهیز کلیه محورهای ورودی و خروجی سطح استان تهران به ۱۱۵ عدد تردد شمار، ۲۵ عدد دوربین نظارت تصویری،۹۲ عدد سامانه ثبت تخلفات و ۴۷ عدد شبکه رادیویی به تفکیک خودرویی، ثابت و دستی است.