به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت‌الاسلام صدر در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اولین سوگواره شعر حضرت موسی مبرقع (ع) اظهار داشت: ابواحمد موسی مبرقع (ع) فرزند امام جواد (ع) و برادر امام هادی (ع) است که مردم قم افتخار میزبانی ایشان را داشتند.

وی ادامه داد: وی در سن چهل‌سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در قم ساکن بودند و کلاس‌های درس و مباحث اعتقادی را در قم برگزار می‌کردند.

صدر بابیان این‌که برنامه‌های مختلفی در آستانه سالگرد رحلت ایشان در نظر گرفته است، افزود: نخستین برنامه برگزاری اولین سوگواره شعر حضرت موسی مبرقع (ع) است که فردا در شب در آستان امامزاده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری این سوگواره با این هدف دنبال می‌شود که این امامزاده از قربت بیرون بیاید و مردم قم با کرامت‌ها و حتی وجود این مرقد شریف در قم آشنا بشوند.

مدیر اجرایی آستان امامزاده موسی مبرقع (ع) تصریح کرد: کمتر از ۵۰ درصد قم از وجود چنین امامزاده‌ای در قم خبردارند درحالی‌که این امامزاده کرامات فراوانی دارد.

وی به دیگر برنامه‌های آستان اشاره کرد و ابراز داشت: در طی روزهای آینده آیین غبارروبی امامزاده را با حضور خادمان حرم حضرت معصومه (س) خواهیم داشت.

صدر افزود: روز پنج‌شنبه نیز که درواقع شب رحلت حضرت موسی مبرقع (ع) نیز می‌باشد برنامه سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرزامحمدی را خواهیم داشت و همچنین از مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) بهره‌مند خواهیم شد.

وی بیان داشت: صبح روز جمعه نیز برگزاری دعای ندبه را خواهیم داشت و علاوه بر این برنامه‌های مختلفی تدارک دیده‌شده است تا ایشان را بیش‌ازپیش به مردم معرفی کنیم.

صدر استقبال از اولین سوگواره شعر حضرت موسی مبرقع (ع) را خوب عنوان کرد و گفت: ۵۰ اثر در کمتر از ۱۵ روزبه دبیرخانه این سوگواره ارسال‌شده که در این مدت‌زمان کم آمار خوبی است.