به گزارش پایگاه خبری ربیع، در پایان مراسم برگزاری شب شعر انجمن ادبی شاعرانه ها درکاشان خبرنگار ما ، مصاحبه ای با استاد علی اصغر هدایتی مدیر این انجمن انجام داده است که از نظرتان میگذرد:
سوال: استاد ضمن خودتون بفرمایید که در چه سالی حس شعر و شاعری در وجود شما متبلورشد؟
 جواب: به نام ،خدا علی اصغر هدایتی هستم متولد ۱۳۴۹ و ۴۹ ساله که امسال مصادف شده با ۴۹ سالگی بنده و سال ۱۳۷۰ اواخر ۶۹ وارد انجمن‌های ادبی شدم و قبل از آن هم شعر به صورت جسته و گریخته میگفتم ولی از سال ۱۳۷۰ وارد انجمن‌های ادبی شدم جهت ورود به این عرصه
 سوال: اولین شعری که سرودی چه شعری بود؟
 جواب: اولین شعرم، دفتر شعر سپیدم گم شده و غزل های جدیدم گم شده این اولین بیتی بود که به ذهنم خطور کرد قبل از اینکه وارد انجمن‌های ادبی شوم که بعد از ورود به انجمن با دوستان و بزرگان ادبیات کاشان آشنا شدم .
سوا:ل آیا در این مدت کتابی هم به چاپ رسانده اید یا نه؟
 جواب :بله. تصویر سبز تابستان ۱۳۷۵ ،کوچه‌های احساس زمستان ۱۳۷۵، هفته های آبی پائیز۱۳۸۰،یک چمدان بغض۱۳۹۵، و لورکا برایم شعر می‌خواند ۱۳۹۶ و در گرگ و میش اسکله و بندر که در حال مراحل پایانی چاپ است.
 سوال:استاد چه عاملی باعث شد  که شما به سوی شعر گرایش پیدا کنید ؟
جواب: از دوران کودکی من، کلام آهنگی در خانواده ما بود بوده و رواج داشته است و اجداد من همه سقاخوان بودند و سقاخوانی می کردند به مرور زمان در ذهن ما تداعی گر شد و کلام آهنگین از ابتدای کودکی با ذهن ما عجین شده و ملکه ذهن ما گردید .
سوال : به عنوان یک استاد   صاحب نام در عرصه شعر و اینکه شما در حال حاضر مدیر انجمن شاعرانه ها در کاشان هستید پیامتون برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند در عرصه شعر ورود کنند چیست؟
 جواب: در وهله اول شعر خودش یک عشق است علاقه شعر کسب نیست هر کس که عشق و علاقه به شعر دارد قطعاً سوق پیدا خواهد کرد و اگر علاقه نباشد هرگز این اتفاق نخواهد افتاد و من از عزیزانی که عاشق این هنر والا هستند درخواست می کنم که به شعر امروز بپیوندند و در هر عرصه شعر امروز کار کنند و با پشتوانه شعر متقدمین شعر امروز را بشناسند و بخوانند و در این راه گام بردارند.
 سوال: به اعتقاد شما شعر یعنی چه و به چه کسی شاعر می گویند؟
 جواب: شعر یعنی عشق یعنی تخیلات یعنی شاعرانگی به کسی شاعر می گویند که تخیلات داشته باشد به شعر تعریف نظم کلام موزون مقفاست ولی تعریف شعر کلام موزون مقفای معیل، یعنی آن کس که شعر را از نظم متفاوت می‌کند و آن زلال انگیزشی و تخیلات است و اگر تخیلات و خیال انگیزی باشد و صور خیال، این شعر است ولی اگر نباشد آن نظمی بیش نیست.
 سوال: بیشتر شعرهای شما براساس چه پایه ای است؟
 غزلیات یا رباعیات؟
 جواب: من بیشترین سرودهایی که در این خصوص انجام می‌دهم غزل سرایی است. دوبیتی پیوسته هم دارم و اخیراً سه بیتی های پیوسته که نمی‌دانم خودم کشف کردم و یا نقطه…. ولی سه بیتی پیوسته هم می سرایم .
سوال :کلام پایانی از آغاز:
 سوال کلام پایانی از آغاز تاکنون چند بیت شعر سروده های جواب من چیزی حدود ۴ شب غزل و یا بیشتر دارند و دوبیتی های پیوسته هم دارم قالب های دیگر هم مثل مثنوی جان هم کم دارم ولی در کل بیشترین کار من غزل است و چیزی حدود چند هزار بیت شعر دارم و غزل پایان مصاحبه با استاد علی اصغر هدایتی مدیر انجمن ادبی شاعران ها در کاشان
 سوال :کلام پایانی، از آغاز تاکنون چند بیت شعر سروده  اید ؟
جواب :من چیزی حدود ۴۰۰ غزل و یا بیشتر دارم و دوبیتی های پیوسته هم دارم قالب های دیگر هم مثل مثنوی که ان هم کم دارم ولی در کل بیشترین کار من غزل است و چیزی حدود چند هزار بیت شعر دارم و غزل. پایان مصاحبه با استاد علی اصغر هدایتی مدیر انجمن ادبی شاعران ها در کاشان