به گزارش پایگاه خبری ربیع، اقدام ناگهانی آندره استراماچونی در اعتراض به عملکرد مدیریت باشگاه استقلال که با خروج از کشور همراه شد، به مهم‌ترین خبر تمام رسانه‌های ورزشی کشور تبدیل شده است. آندره استراماچونی بعد از موفقیت چشمگیر و رساندن استقلال به صدر جدول لیگ ایران در اقدامی عجیب و البته نه چندان حرفه‌ای تیمش را در آستانه دیدار با پیکان ترک کرد تا استقلال به یک مساوی تلخ دست پیدا کند. البته رفتن استراماچونی زلزله‌ای بود که تازه دارد ابعاد ویرانگر خود را نشان می‌دهد.

بعد از اعتراض شدید هواداران استقلال و در مقابل باشگام و همچنین استادیوم مدیران بی کفایت این باشگاه ابتدا سعی کردند با مصاحبه و وعده‌های همیشگی هواداران خشمگین را آرام کنند اما صحبت بازیکنان استقلال و انتقادهای بی سابقه آنها از مدیریت این باشگاه باعث شد راهی جز استعفا برای فتحی مدیرعامل استقلال باقی نماند. روز گذشته وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که “مسعود سلطانی‌فر با استعفای فتحی موافقت کرده است”.

اما با استعفای فتحی گمان می‌شد یکی از بازیکنان جوان و مورد احترام هواداران جای این مدیر غیر فوتبالی را بگیرد اما در کمال تعجب حالا گفته می‌شود مدیرعامل آینده استقلال هم احتمالاً از مدیران قبلی این باشگاه خواهد بود.

در همین راستا از روز گذشته گزینه‌های متعددی برای مدیرعاملی استقلال مطرح می‌شوند که در این میان، از علی فتح الله زاده، کاظم اولیایی و محمدحسین قریب به عنوان گزینه‌های اصلی یاد شد. البته قریب اعلام کرد که به دلیل مشغله‌های دیگر قادر به پذیرش این مهم نیست و حالا به نظر می‌رسد شانس علی فتح الله زاده برای بازگشت به صندلی مدیرعاملی این باشگاه بیشتر باشد.

هر چند فتح الله زاده در میان بخشی از هواداران محافظه کار باشگاه گزینه معقولی به حساب می‌آید اما او نیز به دلیل حواشی و اتفاقات و عملکرد ضعیف در سال‌های نه چندان دور از نظر بسیاری از هواداران گزینه مناسبی برای مدیرعاملی نیست. در واقع فتح الله زاده، فتحی، اولیایی، قریب و دیگران مربوط به نسلی از مدیران غیر فوتبالی فوتبال هستند که صدمات جبران ناپذیری را به بدنه فوتبال کشور وارد کرده‌اند. هواداران امروز فوتبال در ایران معمولاً رابطه خوبی با اینگونه مدیران ندارند و سابقه نشان داده این افراد که در روزهای اول با شواف و شعارهای پوپولیستی وارد باشگاه‌ها می‌شوند در آخر با شعارهای حیا کن رها کن مجبور به ترک فوتبال می‌شوند اما عجیب اینکه همین افراد بازهم دست از سر فوتبال بر نمی‌دارند و به هر صورتی دوباره خودشان را وارد دنیایی می‌کنند که هیچ تخصصی در آن ندارند.

به باور هواداران و البته اهل فن فوتبال مدرن امروز نیازمند مدیرانی تحصیل کرده و آشنا با فوتبال و اقتصاد فوتبالی است تا بتوانند فوتبال از پایه غیر حرفه‌ای ایران را به سطح فوتبال حرفه‌ای حداقل در سطح همین آسیا برسانند. اما متاسفانه نه در وزارت ورزش و نه در فدراسیون فوتبال افراد دلسوز و با تخصص جایی ندارند و آنچه که این دو نهاد بیرون می‌تراود همین است که می‌بینیم.

استراماچونی

با وجود اصرار هواداران و همچنین صحبت‌های خود استراماچونی برای بازگشت حتی در صورت رخ دادن این اتفاق حالا هم بسیاری از بازیکنان و هم هواداران همچنان از مرد ایتالیایی برای رها کردن تیم در موقعیتی حساس دلگیر هیتند و این زخم می‌تواند در اولین شکست به خراب شدن رابطه هواداران و استراماچونی منجر شود. با این حال قهرمانی تنها مرهمی است که می‌تواند این زخم را درمان کند. استراماچونی در صورتی که بتواند استقلال را به قهرمانی برساند به یکی از محبوب‌ترین مربیان تاریخ این باشگاه تبدیل خواهد شد. استقلال پس از سال‌ها ناکامی و همچنین سه گانه تاریخی رقیب سرخپوش حالا به چیزی جز قهرمانی راضی نخواهد بود.

تا زمان تنظیم این گزارش خبری جدید از مذاکره مدیران استقلال با استراماچونی نیست و هنوز ماندن یا رفتن او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.