به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از خراسان/ سال آینده کنکور دارم و خودم قبول دارم که سر کلاس‌ها، دختر پر حرف و شلوغی هستم. اما یکی از معلم‌هایمان روی من کلید کرده و هر صدایی از گوشه کلاس می‌آید، من را توبیخ می‌کند. اعصابم را خیلی خرد می‌کند. چگونه به او بگویم که بی‌خیال گیر دادن به من بشود؟
مخاطب گرامی، ظاهرا بین شما و یکی از معلم‌هایتان مسئله‌ای پیش آمده که باعث سوء تفاهم شده و این برای هر دو نفرتان اذیت کننده است. مسئله شما را در ادامه بیشتر بررسی می‌کنیم و چند توصیه برای حل مشکل به شما داریم.

با سوء تفاهم‌ها چه کنیم؟
معلم‌تان دچار سوء تفاهم شده و شما هم احساس می‌کنید که او فقط شما را مقصر بی نظمی در کلاس می‌داند. بسیاری از ما هنگام برقراری ارتباط با دیگران دچار سوءتفاهم می‌شویم و اگر نتوانیم در صدد رفع و کاهش آن برآییم، ممکن است ارتباط صمیمانه ما خدشه‌دار شود. بنابراین مهم نیست که چگونه در روابط‌مان سوءتفاهم ایجاد شده، مهم این است که بتوانیم اصولی و درست این سوءتفاهم ها را کاهش دهیم. اعتراف کرده‌اید که دختر پر حرف و شلوغی هستید بنابراین باید ابتدا سهم خودتان را در حل سوءتفاهم‌ها مشخص کنید، ویژگی‌های شخصیتی خود را بشناسید و بدانید کدام ویژگی شما سبب انتقاد نزدیکان‌تان است سپس در صدد رفع آن‌ برآیید.

رو‌در‌رو با معلم‌تان صحبت کنید
برای حل مشکلی که مطرح کردید، ارتباط مستقیم می‌تواند راهکار خوبی باشد. خودتان به دیدار معلم بروید و به صراحت مطلب را بیان کنید اما چنان چه ملاقات با وی برای شما به هر دلیلی مقدور نیست یا یقین دارید که با این دیدار اوضاع بدتر می‌شود، می‌توانید غیرمستقیم از حیثیت خود دفاع کنید. به طور مثال از دوستان دیگرتان کمک بگیرید و آن‌ها را واسطه قرار دهید تا اصل موضوع را به درستی برای معلم تبیین کنند. دوستانی که مورد اعتماد شما هستند، می‌توانند در این زمینه کمک کنند تا سوء تفاهم ها رفع شود.

برای معلم‌تان نامه بنویسید
اگر دوستان نمی‌توانند کمکی داشته باشند، می‌توانید با نوشتن نامه و شرح واقعیت و اصل ماجرا وی را آگاه کنید تا با خواندن نامه متوجه اصل جریان بشود. شما زحمت خود را برای رفع سوءتفاهم به شکلی که مطرح شد، بکشید تا وظیفه خود را انجام داده باشید و از حیثیت خویش دفاع کرده باشید. در این بین، چنان چه اصل مطلب به معلم‌تان رسید و او همچنان اصرار بر طرز تفکر و برداشت نادرست خود در این قضیه داشت، بهتر است حل شدن موضوع را به زمان بسپارید تا گذشت زمان او را متوجه اشتباه‌ اش کند.

رفتارهای‌تان را تغییر دهید
ممکن است معلم‌تان فعلا در شرایط خوبی نباشد و به شدت از شما عصبانی باشد بنابراین وقت بیشتری به او دهید و در وقت مناسب‌تر از خود دفاع کنید و حواس‌تان به تغییر رفتار خودتان باشد. حداقل به گونه‌ای رفتار کنید تا به خودتان ثابت شود دیگر آن دانش‌آموز برهم زننده نظم کلاس نیستید تا معلم‌تان هم به چنین جمع‌بندی برسد.
نویسنده : احترام اسماعیل‌زاده| روان‌شناس عمومی