به گزارش پایگاه خبری ربیع، دیدار تیم‌های ملی فوتبال عراق و بحرین در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با نتیجه تساوی به پایان رسید تا امیدهای تیم ملی ایران برای صعود به مرحله بعد به عنوان تیم نخست گروه C زنده بماند. در گروه C مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز سه شنبه تیم‌های عراق و بحرین به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

در این بازی که در ورزشگاه ملی اردن (زمین بی طرف برای میزبانی عراق) برگزار شد، عراقی‌ها حتی در دقیقه ۸۵ توسط علا عباس تیرک دروازه بحرین را به لرزه درآوردند اما در نهایت در گلزنی ناکام ماندند تا این نتیجه تساوی بیش از هر تیمی به سود ایران شود. با این نتیجه تیم عراق ۱۱ امتیازی شد و امید ایران برای صعود به عنوان تیم اول از این گروه زنده ماند. ایران در دو مسابقه قبلی خود در این مرحله مقابل بحرین و عراق شکست خورده بود. در دیگر بازی این گروه، هنگ کنگ برابر کامبوج با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید.

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی از فروردین ماه سال ۱۳۹۹ برای تیم ملی از سرگرفته خواهد شد. در تاریخ هفتم فروردین ماه ۱۳۹۹ تیم ملی در ورزشگاه آزادی به مصاف هنگ کنگ می‌رود و ۷ روز بعد در خاک کامبوج به مصاف این کشور می‌رود.

پیروزی در این دو دیدار برای تیم ملی محتمل به نظر می‌رسد، اما چیزی که کارشناسان را پیرامون آینده مربیگری ویلموتس در ایران نگران می‌کند، کسب دو پیروزی متوالی برابر بحرین و عراق است که به ترتیب در تاریخ‌های ۱۵ خردادماه و ۲۰ خردادماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

نتیجه بازی عراق و بحرین به گونه‌ای رقم خورد که حالا تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند با چهار پیروزی در دور برگشت بدون توجه به هر نتیجه‌ای در بقیه مسابقات گروه به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی صعود کند؛ اما چالش اصلی که موفقیت و کسب پیروزی در دو دیدار برابر بحرین و عراق است، همچنان پیش روی فوتبال ایران و مربی فعلی‌اش مارک ویلموتس قرار دارد و برداشتن گام‌های اشتباه مقابل دو تیم مدعی گروه که نشان داده‌اند از مربیان باهوشی روی نیمکت خود سود می‌برند، می‌تواند کار تیم ملی را در مرحله اول مقدماتی و در خاک ایران تمام کند.

اگر دو پیروزی راحت برابر هنگ کنگ و کامبوج را برای ایران متصور شویم، تیم ملی دو دیدار سخت برابر عراق و بحرین دارد. اگر تیم ملی بازی با عراق را با مساوی و بازی با بحرین را با پیروزی پشت سربگذارد، در نهایت ۱۶ امتیازی می‌شود و پشت سر عراق ۱۸ امتیازی قرار می‌گیرد و بالاتر از بحرین ۱۵ امتیازی، دوم می‌شود و شانس صعود به عنوان یکی از چهار تیم منتخب دوم به مرحله بعد را خواهد داشت.

اگر ایران به عراق در تهران ببازد، تیم ملی همراه بحرین ۱۵ امتیازی می‌شود، در این صورت تفاضل گل مطرح است که به لطف برتری ۱۴ بر صفر برابر کامبوج تیم ملی دوم می‌شود و شاید به دور بعد صعود کند.

اگر ایران برابر عراق به برد دست یابد و برابر بحرین تن به تساوی دهد، ایران و بحرین ۱۶ امتیازی و عراق ۱۷ امتیازی می‌شوند. در این صورت عراق صدرنشین و احتمالاً ایران دوم می‌شود و شاید به دور بعد راه یابد.

تیم ملی با وجود برتری برابر عراق، اگر به بحرین ببازد، پایین‌تر از بحرین ۱۸ و عراق ۱۷ امتیازی قرار می‌گیرد و باید با جام جهانی خداحافظی کند. نتایج دیگر مانند شکست متوالی برابر عراق و بحرین در تهران نیز حکم حذف تیم ملی را امضا می‌کند. گفتنی است تیم ملی از چهار دیدار خود در دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی، فقط دیدار با کامبوج را در خارج از خانه برگزار می‌کند و برابر عراق، بحرین و هنگ کنگ میزبان است که کار را برای پیروزی آسان‌تر می‌کند.