به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، مجتبی تقوی، مدیرکل امور مالیاتی استان البرز پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که با حضور معاون امور حقوقی مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: درآمد مالیاتی مستقیم البرز در هفت ماه نخست سال جاری ۷۵۸ میلیاردتومان و مبلغ مصوب ۵۹۰ میلیارد تومان بوده که در این میان شاهد ۱۲۷ درصد تحقق هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز مبلغ وصولی مالیات ارزش افزوده را نیز ۶۷۰ میلیاردتومان اعلام کرد و افزود: در این میان نیز ۸۲ درصد تحقق داشته‌ایم. مجموع مالیات‌های وصولی مستقیم و ارزش افزوده البرز یک هزار و ۴۲۰ میلیاردتومان است که ۱۰۱ درصد از آن تحقق یافته و شاهد رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

وی بیان کرد: این رقم نشان دهنده این است که ما نه تنها فشاری به واحدهای تولیدی وارد نکردیم بلکه تا حد توان پایه‌های مالیاتی را گسترش دادیم؛ البرز پایلوت واحدیابی در سراسر کشور بود که این امر موجب شد بیش از ۳۰۰ هزار مؤدی جدید در سطح کشور شناسایی شوند و پرونده‌های مالیاتی برای آن‌ها تشکیل دهیم.

تقوی با بیان اینکه استان‌های البرز، مازندران، قزوین، گیلان و گلستان در منطقه دو کشور قرار دارند، اظهار کرد: البرز بیشترین وزن مالیاتی را بر عهده دارد و یک سوم درآمدهای منطقه دو را تشکیل می‌دهد. در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی تلاش همکاران ما در استان بر آن است که فشاری به واحدهای تولیدی وارد نشود و به دنبال پیگیری درآمدهای جایگزین هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز از پیگیری و بررسی تراکنش‌های مشکوک بانکی و تشکیل پرونده‌های جدید خبر داد و اذعان کرد: تراکنش‌هایی که منبع درآمد آن‌ها مشخص نیست و برخی تراکنش‌هایی که دارای پرونده مالیاتی نیستند یا پرونده دارند اما مالیات کمتری پرداخت می‌کنند بررسی می‌شوند تا از پولشویی جلوگیری شود و بتوانیم مالیات را دریافت کنیم.

وی مطرح کرد: یکی از اقداماتی که در راستای مبارزه با فرار مالیاتی انجام می‌شود استفاده از کارت‌های بازرگانی است. شرکت‌های صوری و بلک لیست نیز در استان البرز تجمع داشتند که با پیگیری‌های مسؤولین و دستگاه قضائی این مشکل تا حدودی برطرف شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز اذعان کرد: بیش از ۵۰ شغل جدید در قالب ۱۵ گروه شغلی مانند تمام فست‌فودی‌ها، رستوران‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر وکلا و غیره از ابتدای سال ۹۹ زیر چتر کارتخوان قرار می‌گیرند.

تقوی عنوان کرد: در ماده ۱۱۰ با صراحت مطرح‌شده که هرجا که واحد تولیدی وجود دارد باید پرونده مالیاتی نیز در همان‌جا تشکیل و مالیات نیز در همان استان پرداخت شود. از ۹۴۰ پرونده موجود در استان‌های دیگر به ویژه تهران، ۵۶۵ پرونده را دریافت کردیم و ۳۸۵ پرونده در تهران مانده است.

وی دیگر مشکلی که در اجرای طرح جامع مالیاتی وجود دارد را کمبود نیروی متخصص عنوان کرد و افزود: ۸۹۰ پست سازمانی در سازمان مالیاتی وجود دارد که از این تعداد ۲۲ پست یعنی ۲۵ درصد پست‌ها خالی است. در چنین شرایطی چگونه می‌توانم وظایف قانونی خود را انجام دهم؟

انتهای پیام/پ۲/ ۱۱۰۵/س