به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مهدی یاوری، رئیس اداره آب شهرستان فردیس  با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب در شهرستان فردیس ۵۰۰ کیلومتر است، گفت: شبکه آبرسانی در فردیس ۴۲۰ کیلومتر است که ۳۰ کیلومتر از این  شبکه دچار فرسودگی کامل شده است؛ میزان فرسودگی شبکه در این شهرستان بیش از ۵۰ کیلومتر بوده که با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته، بیش از ۲۰ کیلومتر از آن اصلاح شده‌است.

رئیس اداره آب شهرستان فردیس طول شبکه آبرسانی در مشکین‌دشت را ۸۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در شبکه آبرسانی مشکین‌دشت نیز ۱۵ کیلومتر فرسودگی وجود دارد که در این راستا در سال جاری اصلاح ۱۲ کیلومتر از شبکه توزیع آب شهرستان فردیس در دستورکار قرار دارد و تاکنون پنج کیلومتر در فردیس و سه کیلومتر در مشکین‌دشت اصلاح شبکه صورت‌گرفته است.

وی اظهار کرد: فرسودگی شبکه علاوه بر هدررفت آب، بر کیفیت و کمیت آن نیز تأثیرگذار است و معمولا شبکه‌های آبرسانی مناطقی که در پیک مصرف دچار قطعی یا افت فشار هستند، فرسوده است. شورای شهر مشکین‌دشت با افزایش منابع مالی و استفاده از اختیار قانونی خود در اجرای تبصره سه، در توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به دستگاه‌های خدمات‌رسان کمک کند.

انتهای پیام/د/۱۱۰۷/س