به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان استان با محوریت حل مشکلات واحدهای تولیدی توسط سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: وقتی مدیری استعلام‌های مربوطه را از تهران اخذ می‌کند طبیعی است که آنان اشراف کامل بر موضوع نداشته و موافقتی هم انجام نمی‌دهند.

وی با ابراز گلایه از روند برگزاری این جلسه به دلیل عدم رعایتشان جلسه در ارتباط با اجرایی نشدن بخش‌نامه‌ها و مصوبات توسط سازمان تأمین اجتماعی استان افزود: دستوراتی از سوی مقام معظم رهبری و هیات دولت در بخش‌های مختلف جهت گشایش مشکلات واحدهای تولیدی ارائه‌شده که بر اساس یکی از این موارد سازمان تأمین اجتماعی وظیفه دارد تا کار اقساط واحدهای تولیدی در آستانه بحران را تا ۶۰ ماه انجام دهد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین ابلاغ وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز بر حل مشکلات واحدهای تولیدی توسط سازمان تأمین اجتماعی است لذا تمامی این بخش‌نامه بدون هیچ‌گونه چون‌وچرایی در استان باید اجرایی و عملیاتی شود و کسی هم حق صدور فتوا ندارد.

وی افزود: شأن مدیریتی بر حل مشکلات است مخصوصاً درجایی که قانون اجازه داده باید این کار به‌درستی انجام شود اگر تشخیص از مدیری گرفته شود کار کردن او فایده‌ای نخواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: طبق مصوبه این نشست سازمان تأمین اجتماعی استان موظف است تا بخش‌نامه‌ها را در قالب نصب بنر در تمامی شعبات برای عموم مردم و واحدهای تولیدی اطلاع‌رسانی کند.

شجاعی گفت: تمامی مصوبات باید در زمان تعیین‌شده اجرایی شود و وظایف نیز به‌درستی انجام شود زیرا مدیر به معنای انجام کار اجرایی است و وقتی نمی‌توانید آن را انجام دهید پس شما مدیر نیستید.

وی در خصوص بحث مالیات واحدهای تولیدی نیز گفت: مدیر باید طبق اختیاراتش و در راستای قانون عمل کند ما نمی‌گوییم مالیات گرفته نشود اما مالیات اضافه ظلم بزرگ به مردم و واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام/