به گزارش پایگاه خبری ربیع،  در نیمه نخست سال ۹۸ بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی در استان مازندران اجرا شده است.

اعضای هیئت مدیره شرکت گاز مازندران از روند پروژه گازرسانی خط تغذیه مسیر بلده به کجور بازدید کردند.

 جعفر احمدپور، مدیرعامل شرکت گاز استان ضمن اعلام این خبر افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۷۲۴ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در سطح استان اجرا شده که از این میزان ۲۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع طی ۶ ماهه اول سال ۹۸ اجرا شده است.

 وی با بیان اینکه در سال جاری، اجرای طرح‌های گازرسانی در سطح استان با سرعت زیادی در حال انجام است، افزود: از مجموع شبکه‌های موجود در استان، ۶ هزار و ۴۹۲ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع شهری و ۱۴ هزار و ۲۳۲ کیلومتر مربوط به شبکه روستایی است.

 احمدپور ادامه داد: تاکنون ۵۸ شهر و ۲۱۵۱ روستا در این استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته است و در مجموع یک میلیون و ۴۱۰ هزار مشترک در سطح استان جذب شده است.

 مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: با تلاش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در امر توسعه گازرسانی به مناطق محروم، میزان برخورداری خانوارهای شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی در حال افزایش است، ضمن اینکه گازرسانی به ۳۲۰ روستا و ۲ شهر نیز در دست اجرا است.

وی گفت: گازرسانی به شهرهای کوهستانی با سختی و مشقت فراوانی روبه‌رو بوده و برای اتمام یک پروژه گازرسانی نیاز به صرف وقت و زمان زیادی دارد.

احمدپور گزارش داد: با اتمام این خط تغدیه شهرهای بلده، کجور و پول و روستاهای همجوار به خط سراسری گاز طبیعی متصل می‌شوند.