به گزارش پایگاه خبری ربیع، به گزارش روابط عمومی اداره کل دکتر «محمد رضا جیریایی» در در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت ضمن تبریک هفته بیمه سلامت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در استان مرکزی پرداخت و گفت: از سوم تا نهم آبان ماه با عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است که این هفته فرصت مناسبی برای آشنایی همگان با بیمه سلامت است.

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه پش از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی در آبان ۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی قانون بیمه همگانی خدمات درمانی را به تصویب رساند، افزود: بر اساس این قانون مترقی دولت مکلف شد بیمه همگانی خدمات درمانی را عملی ساخته و از این طریق تمهیدات لازم را برای ترویج و رونق این حوزه فراهم کند.

وی همچنین ادامه داد: از اول مهر ۷۴ سازمان در راستای دستیابی به رشد پایدار در حوزه درمان و سلامت کشور و به منظور ارائه خدمات مناسب در دسترسی آسان و در جهت تحقق عدالت اجتماعی و با اتکا به نیروی انسانی توانمند و با صلاحیت و بستر مناسب سخت افزاری و نرم افزاری فعالیت‌های چشمگیری و عملکرد خوبی در حوزه‌های مختلف داشته و همواره به عنوان دستگاه برتر کشور در ارزیابی عملکرد و طرح سنجش رضایت مراجعان معرفی شده است. این مقام مسئول با اشاره به عملکرد و اقدامات انجام شده و برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان بیمه سلامت بیان کرد: ۵۶۳ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی، تحت پوشش خدمات درمانی اداره کل بیمه سلامت استان قرار دارند که این خدمات توسط ۷۳۰ موسسه طرف قرارداد، ارائه می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع سازمان برای ارائه خدمات به بیمه شدگان هزینه شده است، افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیک با هدف مدیریت هزینه‌ها و مصرف بهینه دارو و… به صورت پایلوت در شهر خمین اجرا شده که امیدواریم تا پایان سال در دیگر شهرهای استان هم اجرا شود.

جیریایی همچنین افزود: فعالیت سامانه ۱۶۶۶ از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که همه افراد می‌توانند از طریق این سازمانه با سازمان در ارتباط و پیگیر کار خود باشند. این مقام مسئول همچنین به اجرای اجباری پوشش همگانی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز از طرح‌هایی است که در نیمه اول آبان ماه کلید می‌خورد.