به گزارش پایگاه خبری ربیع،  رقیه حاج‌ابراهیمی، یکی از کارمندان رشته قرائت بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگویی اظهار کرد: یکی از شرکت کنندگان رشته قرائت تحقیق، در بخش کارمندان از دانشگاه علوم پزشکی سیرجان هستم.
وی با بیان اینکه سطح برگزاری مسابقات بالا بود افزود: مسابقات قرآن دانشگاه علوم پزشکی همواره نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارای سطح بالایی است و این دور از جشنواره نیز به تبع در سطح خوبی از بعد کمی و کیفی در حال برگزاری است.
حاج ابراهیمی اضافه کرد: در مسابقات قرآن معراج اندیشه و بسیج، قرآن و عترت وزارت بهداشت و اوقاف شرکت داشته حائز رتبه‌های برتر اول تا سوم در سطح شهرستانی و استانی شده ام اما تاکنون در سطح ملی موفق به کسب رتبه‌ای نشده‌ام.
این کارمند قرآنی دانشگاه سیرجان ابراز کرد: من از شش سالگی به توفیق برخورداری از خانواده ای متدین و مذهبی، وارد دارالقرآن شدم و از همان سن موفق به گذراندن دوره‌های روخوانی، روان خوانی و تجوید تا سن ۱۲ سالگی شدم.
وی اضافه کرد: در ادامه با ورود به مقطع راهنمایی، وارد حوزه قرائت تحقیق و صوت و لحن شدم و آموزش‌های این رشته را بدون حضور استاد تا دوره دانشجویی دنبال کردم.
حاج ابراهیمی با بیان اینکه قرائت وی به طور واضح تقلیدی از هیچ یک از اساتید مطرح در این حوزه نیست ابراز کرد: با اضافه نمودن نغمات به تلاوت خود و با الگو‌برداری از سبک استاد «شهاد» قرائت را به صورت تخصصی‌تر دنبال می‌کنم.

این فعال قرآنی ادامه داد: هرگاه لذت قرآن در هر برهه ای از زمان بر جان و دل آدمی بنشیند هیچ گاه نخواهند توانست از قرآن دل کنده و دست بردارد، مسابقات قرآن بهانه است این کشش قرآن است که آدمی را به سوی خود جذب می‌کند.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآن در میان مردم به ویژه دانشجویان نیازمند فرهنگ سازی است ادامه داد: باید دستگاه‌های متولی با اقدامات موثر و لازم سعی در چشاندن و انتقال لذت قرآن به دانشجویان باشند تا قشر جامعه دانشگاهی قلبا با قرآن و حقایق و شیرینی‌های آن اشنا شوند.
حاج ابراهیمی با اشاره به اینکه صوت زیبا خود جاذبه ایجاد می‌کند ابراز کرد: باید تلاش نمود تا با دعوت از اساتید مجرب در رشته‌های مختلف مفاهیم قرآن و نکات کلیدی و قابل استفاده در رشته‌های قآنی را با زبانی ساده، روان و جذاب برای اقشار مردم به ویژه دانشگاهیان بیان کنند.
این کارمند قرآنی با بیان اینکه خوشبختانه آمار موسسات قرآنی فعال در حوزه حفظ قرآن در سطح شهرستان سیرجان در حال افزایش است ادامه داد: با این وجود تعداد مراکز قرآنی و اساتید فعال در حوزه قرائت و مفاهیم در سطح شهرستان و به طور ویژه در سطح خواهران پایین و کم است.
وی با اشاره به اینکه دیدگاه برخی افراد به رشته قرائت تحقیق، تنها منحصر به صوت و لحن است گفت: اصل موضوع در رشته قرائت، تجوید است لذا ابتدا باید این مهم به طور کامل به فرد به آموزش داده شده و سپس وارد صوت و لحن شد.
حاج ابراهیمی اشاره‌ای به برکات و گره گشایی‌های قرآن در ندگی خود داشت و ابراز کرد: اگر قرآن نبود من قادر به ادامه حیات نبودم به گونه‌ای که فوت پدرم در سن ۱۱ سالگی ضربه بسیار سخت و طاقت فرسایی به من وارد کرد و اگر قرآن در آن برهه از زندگی و حتی پس از آن نبود بی‌شک من قادر به ادامه حیات نبودم.
این فعال قرآنی افزود: درست است تلاش‌های بسیاری در حوزه قرآن انجام می‌شود و بودجه‌های بسیاری به این امر اختصاص می‌یابد اما این کتاب آسمانی همچنان مهجور است متاسفانه آن اهمیتی که باید به قرآن و مسابقات قرآن داده شود در شان آیات وحی الهی و فعالان این حوزه نیست.
وی خاطر نشان کرد: نباید فعالان حوزه قرآن و افرادی که با تلاش‌های شبانه روز موفق ورود به این عرصه‌ها شده اند پس از برگزاری یک مسابقه، همایش و جشنواره و کسب و یا عدم کسب رتبه به حال خود رها شوند.
حاج حسینی ادامه دادک در این راستا مسئولین و متولیان امر باید با پیگیری‌های صورت گرفته به دنبال بهره گیری از اساتید مجرب و متخصص در رشته‌های مختلف به فکر بهبود شرایط قرآنی کشور و به تبع داشتن جامعه و جوانانی سالم با تکیه بر مفاهیم قرآن باشند.