به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر محمدمهدی بحرالعلوم در شانزدهمین اجلاس معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: شاخص های مختلفی از جشنواره قرآن و عترت ارائه شده و این جشنواره دو سال پیاپی به عنوان بهترین جشنواره قرآنی در کشور ایفای نقش کرده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کردستان، شیراز و بسیاری دیگر از دانشگاهها  از نظر مشارکت در این جشنواره رشد کمی و کیفی داشته اند، گفت: دانشگاه شیراز با رشد قابل توجهی طی دو سال اخیر در رتبه های دوم و نخست این جشنواره بوده است.
رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مباحث آموزشی و پژوهشی را در این جشنواره جدی تر دنبال می کنیم، اظهار کرد: طرحی با عنوان تدبر در قرآن در زنجان  آغاز شد که همدان در اجرای این طرح پیشرو بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ قرآن که مورد تاکید رهبری و دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها است طرحی آغاز شد و بر این اساس هر میزان اعتباری که دانشگاه در حوزه حفظ قرآن اختصاص دهد ما هم به همان میزان حمایت مالی خواهیم داشت و ۱۰ تفاهمنامه نیز در این راستا منعقد شده است.
دکتر بحرالعلوم ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت یکدیگر در راستای ترویج حفظ و اشاعه فرهنگ قرآنی بکوشیم.

وی یادآور شد که در زمینه پژوهش گامهای خوبی پیش بینی شده و دو مجله علمی پژوهشی که برای ارتقای اساتید و دانشجویان حائز اهمیت است، منتشر شده است.