به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در نشستی با مسؤولان بخش آسارا، یکی از دستاوردهای مهم این دیدار را شناخت مسائل و مشکلات این منطقه در گفت‌وگوی نزدیک با مسؤولان و مردم دانست و گفت: یکی از برنامه‌های جدی که پس از حضور در استان البرز پیگیری کرده‌ام بازدیدهای سرزده از تمام حوزه‌ها و مجتمع‌های قضائی استان بوده و پس از شناخت مشکلات مردم، منطقه و همکاران، گزارشی جامع تهیه و به رئیس قوه قضائیه ارسال می شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به طرح موضوع نبود واحد قضائی در آسارا توسط مسؤولان این بخش بیان کرد: با وجود فاصله حدود ۵۰ کیلومتری این شهر با مرکز استان، واحد قضائی مستقلی ندارد؛ هرچند سه شعبه شورای حل اختلاف فعال هستند اما مردم برای پیگیری موضوعات قضائی در دادسرا و دادگاه مجبور به تردد به کرج هستند.

راه‌اندازی دادگاه آسارا

فاضلی هریکندی مطرح کرد: یکی از رویکردهای مهم رئیس قوه قضائیه تمرکز بر تکریم ارباب رجوع است و از آنجایی که خدمت به مردم قدرشناس و شریف کشور وظیفه‌ای برای همه مسؤولان و خادمان ملت است اقدامات تحولی در راستای تکریم ارباب رجوع در قوه قضائیه آغاز شده و بخش مهمی از آن در دستورالعمل تکریم ارباب رجوع تجلی یافته است.

وی تصریح کرد: وظایف متعددی اعم از حل و فصل اختلافات، احقاق حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال و انفال بر عهده قوه قضائیه است که برای پیگیری این امور در آسارا و به دلیل رویکرد تکریم ارباب رجوع با وجود نبود زیرساخت‌های مناسب، درصدد هستیم برای حل مشکل مردم آسارا و جلوگیری از تردد آن‌ها به کرج، دادگاه بخش را تأسیس کنیم که از صلاحیت دادسرا و دادگاه برخوردار است و می‌تواند در حل دغدغه‌های قضائی این بخش مؤثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان البرز عنوان کرد: علاوه بر آسارا در دیگر مناطق استان هم تحقق هدف مهم دسترسی راحت مردم به خدمات قضائی را پیگیری می‌کنیم و در جاهایی که زیرساخت و امکانات مهیا باشد این خدمات را ارائه خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حواشی مطرح شده در مورد جاده چالوس پرداخت و تأکید کرد: جاده چالوس با نام استان البرز عجین شده و هویت آن با هویت استان معنا پیدا می کند که برای این منظور یکی از برنامه‌های جدی دادگستری استان، نظارت دقیق بر شرایط حاکم بر این مسیر خواهد بود.

فاضلی هریکندی با تأکید بر اینکه وضعیت کنونی جاده چالوس ادامه نخواهد داشت متذکر شد: حل مسائل این جاده نیازمند عزم ملی است اما ما در حد مقدورات استان گام های جدی را برداشته‌ایم و بازدیدهایی از کل مسیر انجام شده که نتایج آن در ماه‌های آتی خود را نشان خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان البرز اذعان کرد: با احداث آزادراه تهران – شمال بخشی از مشکلات موجود در این مسیر حل خواهد شد اما باید توجه داشت که این شرایط می‌تواند مسائل جدیدی را به دنبال داشته باشد و همه موظف هستند برای این شرایط جدید آمادگی داشته باشند.

علت افزایش تصادفات در جاده چالوس

حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز هم در این نشست به شرایط جاده چالوس اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات خبرساز در مورد جاده چالوس افزایش آمار تصادفات در آن بود که برای آن احتمالات متعددی از جمله ریختن گازوئیل توسط برخی افراد منفعت‌طلب مطرح و دستور قضائی برای بررسی صحت این ادعا صادر شد اما پس از بررسی‌های کارشناسی که شخصا بر آن نظارت داشتم مشخص شد بیشتر این تصادفات به دلیل نامناسب بودن آسفالت موجود با شرایط جاده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اضافه کرد: ترکیب آسفالت استفاده شده مناسب این جاده نیست و پیمانکار پروژه احضار و پرونده قضائی برای وی تشکیل شده است تا جوانب مورد بررسی قرار گیرد هرچند پیمانکار مدعی است نوع آسفالت مشکلی ندارد و عوامل دیگری در تصادفات دخیل هستند.

انتهای پیام/س