به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی،  رضا رجب‌زاده در کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: دوهفته به بانک‌های عامل استان فرصت داده می‌شود تا به اتمام انعقاد پرونده‌های مناطق سیل‌زده و آزادسازی اقساط مردم این مناطق بپردازند.

وی ادامه داد: عملکرد بانک‌ها در شهرستان‌ها متفاوت است لذا فرمانداران این موضوع را مورد پیگیری قرار دهند که البته عملکرد برخی از این بانک‌ها ۴۰ درصد است که به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه هدف ما رسیدن به برنامه‌های زمان‌بندی برای مردم مناطق سیل‌زده است، تصریح کرد: تاکنون از این برنامه زمان‌بندی عقب هستیم هرچند اقدامات شاخصی انجام‌شده است اما باید سریع‌تر به برنامه‌های مشخص‌شده دست‌یابیم.

وی در ارتباط با بررسی عملکرد بانک‌ها و پرونده‌های ارسالی مناطق سیل زده خاطرنشان کرد: باید افراد واقعی متقاضی دریافت تسهیلات شناسایی شوند زیرا تمام افراد رغبت به دریافت تسهیلات ندارند بنابراین بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی این افراد را شناسایی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های نظارتی، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص مناطق سیل‌زده را رصد می‌کنند لذا مدیران متولی به اجرای تعهدات خود پایبند باشند.

رجب‌زاده در ادامه تصریح کرد: تا دوهفته آینده افراد متقاضی تسهیلات در شهرستان‌ها اعلام شود و سپس بانک‌ها یک ماه فرصت دارند تا تشکیل پرونده دهند و در اسرع وقت پرداخت‌ها انجام شود.

وی اظهار داشت: بارها در جلسات متفاوت متذکر شده‌ایم که محل تصمیم‌گیری در مورد مناطق سیل‌زده اعم از توزیع اعتبارات، روند بازسازی، نحوه پرداخت و تشکیل پرونده‌ها همین کمیته فوق است لذا بدون تأیید این کمیته نباید اقدامی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران متولی مشکلات پیش روی مناطق سیل‌زده را راستی آزمایی کنند تا سریع‌تر حل شود حتی اگر قصور و کوتاهی از سوی پرسنل باشد باید تذکرات لازم ارائه شود زیرا نباید در چنین مبحث مهمی سلیقه‌ای عمل شود.

انتهای پیام/