به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام رضا نوری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز بجنورد با اشاره به ایام پایانی ماه صفر و ایام حزن و اندوه این ایام برای مسلمانان اظهار کرد: مردم مسلمان ایران و جهان از مذاهب مختلف در کنار یکدیگر جمعیتی وسیع و باعظمت را در ایام اربعین حسینی در کربلا و کشور عراق ایجاد کردند.

وی بابیان اینکه بیش از ۴ میلیون نفر از ایرانیان بر اساس آمار اعلام‌شده به کشور عراق طی این مدت سفر کردند افزود: ایام شهادت امام رضا و ارتحال پیامبر گرامی اسلام تمامی عاشقان به اهل‌بیت به‌صورت پیاده و سواره خود را به مشهد الرضا می‌رسانند و جمعیتی پرشکوه دیگری را در این روزها خلق می‌کنند.

امام‌جمعه موقت بجنورد در ادامه به یکی از موضوعات پراهمیت در زندگانی ائمه اشاره کرد و گفت: روحیه مقاومت و شهادت‌طلبی و دوری از دنیا خط و مشی عاشورا است و الگوگیری از پیامبر، امام حسین و سیره رضوی باعث می‌شود تا برابر فتنه‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها مقاومت کرده و در مقابل استکبار مصون ماند.

وی از سویی پیاده‌روی و حرکت برای حضور در حرم و بارگاه علی بن موسی الرضا در مشهد را ذخیره‌ای معنوی برای افراد و جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این ذخایر معنوی باعث بیمه شدن ملت برابر بیگانگان و رشد مقابله با ظلم و دفاع از مظلومان را همراه دارد.

نوری در ادامه به سالروز تصویب لایه کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: این لایحه برای ملت و کشور ما ننگین بود زیرا زورگویی‌ها دشمن علیه ملت را در پی داشت و این خصلت کشورهای استکباری امروزه نیز وجود دارد.

وی به جنگ‌افروزی‌ها و کشتار متعدد مردم مظلوم توسط آمریکا در نقاط مختلف جهان را ازجمله مصادیق این زورگویی‌ها دانست و ادامه داد: کشور ایران هیچ‌گاه طی این مدت آغازکننده جنگی نبوده اما در برابر سلطه گران همواره کوتاه نمی‌آید.

خطیب جمعه بجنورد در انتها نیز به سالروز تأسیس و تشکیل بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: تربیت نسل جدید انقلاب با روحیه‌ای انقلابی و آشنا به مفاهیمی همچون شهادت وظیفه‌ای سنگین بر دوش مدارس و اولیا دانش آموزان است.

انتهای پیام/