به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنانی تازه درباره توافق مسکو با آنکارا درباره تحولات شمال سوریه، از مخالفت کشورش با هر گونه مشارکت ناتو در زمینه ایجاد منطقه امن خبر داده است.

در حالی که وزارت دفاع روسیه از حضور ۳۰۰ نیروی پلیس نظامی این کشور در سوریه برای تسهیل خروج نظامیان و مهمات نظامی گروه‌های کُرد از مرز ترکیه و سوریه خبر داده است (+)، وزیر خارجه روسیه درباره ایده برخی کشورهای غربی برای مداخله ناتو در تحولات شمال سوریه صحبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، «سرگئی لاوروف» درباره روند اجرای توافق اخیر روسیه و ترکیه درباره تحولات شمال سوریه اعلام کرد، رهبران گروه‌های کُرد سوریه موافقتشان را با این توافق اعلام کرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارنظرهای مقام‌های آلمان و برخی دیگر از کشورها درباره لزوم نقش آفرینی سازمان ملل در زمینه ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به موفقیت توافق اخیر آنکارا و مسکو اشاره کرد و گفت: «چرا باید در روند این موفقیت‌آمیز، مزاحمت ایجاد شود؟»

لاوروف همچنین با اشاره به برخی اظهارنظرهای مقام‌های غربی درباره لزوم مشارکت ناتو در تحولات شمال سوریه اعلام کرد که روسیه با ایده دخالت ناتو برای کنترل بر منطقه امن در شمال سوریه مخالف است.

انتهای پیام/