به گزارش پایگاه خبری ربیع، به گزارش روابط عمومی حج و زیارت کاشان به نقل از عباس نیکونیا ؛ سامانه سماح تا روز ۲۸ مهر ماه برای ثبت نام زائران اربعین باز بود و طی این مدت درمجموع بالغ بر۳ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر برای سفر ایام اربعین حسینی ثبت نام کردند و از روز ۲۸ مهرماه به طورکامل فعالیت سامانه سماح پایان یافت.
رئیس اداره حج و زیارت کاشان با اشاره به رشد دوبرابری استقبال زائرین به نسبت سال قبل، گفت : سال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار نفر از شهرستان کاشان و آران و بیدگل ثبت نام و به سفر اربعین مشرف شدند و امسال آمارها حاکی از آن است که از ابتدای ماه صفر تا کنون در مجموع تعداد ۳۲ هزار و ۴۳۸ زائر از  شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل عازم عراق و کربلای معلی شده اند.
وی درخصوص آمار خروج از مرز زائرین نیز افزود : بیشترین آمار زائران معادل ۳۰ هزار و ۹۲۹ نفر از مرز مهران وارد کشور عراق شدند و مابقی به ترتیب تعداد ۵۳۹ نفر از مرز چزابه، ۵۰۸ نفر شلمچه و ۴۶۲ نفر نیز از مرز هوایی وارد خاک عراق شدند.
نیکونیا عنوان کرد : حج و زیارت کاشان رتبه بیست و سوم در اعزام زائر را از بین ۳۲ استان کشور برای اربعین امسال کسب کرده است.