به گزارش پایگاه خبری ربیع، هزینه نگهداری فضای سبز شهر سمنان با هزینه تامین آب، نیروی انسانی و کلیه نهاده ها سالانه حدود ۴۵ میلیارد ریال است.

سید محمد قاسمی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان با اعلام این خبر گفت : فضای سبز شهری عامل آرامش به شهروندان و عنصر اساسی زیبایی شهر است و علاوه بر آن در تقویت روحیه ی شهروندان تاثیر گذار است بنابراین لزوم نگهداری، زیباسازی و توسعه فضای سبز بیش از پیش احساس می گردد.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس ماده ۲ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مسئولیت آبیاری درختان در معابر و خیابان‌ها بر عهده شهرداری است گفت: آبیاری بیش از ۸۵ درصد فضای سبز شهری سمنان با سیستم مکانیزه بوده و شهرداری می کوشد با روش های مختلف، از آب مصرفی بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

وی با اشاره به وجود ۱۶۵ بوستان بزرگ و محلی در سمنان گفت: هزینه نگهداری بوستان‌های شهر به تناسب امکانات آنها متفاوت بوده و توسعه، نگهداری و حفظ شادابی آنها مشمول هزینه های زیادی می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان به استفاده از مشارکت مردمی به عنوان یک نیاز و ضرورت در نگهداری فضای سبز شهری اشاره کرد و اظهار داشت: طرح همیاران فضای سبز با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و در راستای شهر دوستدار کودک مطرح است که از اهداف مهم آن افزایش مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز و ارتقای فرهنگ شهروندی است.