به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه طرح کارت الکترونیک در اصفهان به عنوان یکی از نخستین شهرهای کشور اجرا شد، گفت: با اجرای طرح AVL، سیستم حمل و نقل ارتقا یافته و دغدغه‌هایی که شهروندان در پرداخت دارند به نوعی برطرف خواهد شد.

علیرضا صلواتی در رابطه با راه اندازی سامانه جدید AVL (سیستم مکان‌یاب خودرو) در سیستم حمل و نقل شهری، اظهار کرد: این سیستم با استفاده از گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های مختلف به مسافران در هر کجا که باشند، زمان حرکت‌ها و هم پوشانی‌ها را اطلاع خواهد داد و به طور کلی راهنمایی برای استفاده بهتر شهروندان از وسایل نقلیه عمومی است.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از نخستین شهرهایی بود که طرح کارت الکترونیک در آن اجرا شد و به نتیجه رسید، افزود: طی دو سال گذشته با توجه به اینکه سیستم تجهیزات هوشمند تغییرات بسیاری کرده، طبیعتاً روش‌های سنتی گذشته پاسخگو نبود و انتظار می‌رفت که از روش‌های نوین استفاده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه از خرداد سال گذشته برای شناسایی شرکت‌هایی که داوطلب ارائه خدمات کارت هوشمند شهروندی و پرداخت الکترونیک بودند، فراخوان داده شد، گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد، شرکت صاایران، ارائه دهنده خدمات صنایع الکترونیک برنده این مناقصه شد که حدود دو ماه پیش قراردادی نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان بین شهرداری و این شرکت منعقد و امضا شد.

صلواتی با اشاره به مزایا این طرح، تصریح کرد: با اجرای طرح AVL، سیستم حمل و نقل ارتقا یافته و دغدغه‌هایی که شهروندان در پرداخت دارند به نوعی برطرف خواهد شد، همچنین با توجه به تنوع روش‌های شارژ و پرداخت، نیازی نیست که از طریق مراجعه به باجه‌ها برای شارژ کارت مراجعه شود، بلکه می‌توان با ارائه خدمات از طریق خودپردازها، تلفن‌های هوشمند و ATM موجب افزایش رضایت شهروندان شد.

صلواتی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ این سیستم راه اندازی می‌شود، ادامه داد: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی در حال تولید دستگاه‌های مورد نظر هستیم و تا به روزترین روش مدیریت ناوگان و پرداخت الکترونیک را در اصفهان داشته باشیم. براساس برنامه زمان بندی، فاز نخست این برنامه ۶ ماهه است که تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم برای اقشار مختلف مردم و کسانی که معلولیت‌های جسمی دارند، تسهیلات و خدماتی را در نظر بگیریم، مثلاً برای نابینایان سیستم صوتی اعلام ایستگاه و ایستگاه بعدی را مد نظر قرار می‌دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه سیستم یاد شده در تمام ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و دولتی اصفهان، اجرا می‌شود، ابرازامیدواری کرد: این سیستم را در شهرهای دیگر برای اجرای یکپارچه سیستم حمل ونقل راه اندازی کنیم و همچنین با شرکت‌های اتوبوسرانی متصل به اصفهان که ناوگان آنها وارد اصفهان می‌شود، هماهنگ شویم.