به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیر عامل انجمن توسعه ی فرهنگی و اجتماعی فین کاشان گفت : ” دانشنامه ی فین ” چاپ و منتشر می شود .
مصطفی کریمی در ادامه گفت : فین ؛ به عنوان یکی از مناطق تاثیرگذار ، پویا و فعال در عرصه های فرهنگی ، ادبی ، سیاسی ومذهبی بوده است و در طول تاریخ پر فراز ونشیب منطقه ی فرهنگی کاشان و از همان آغازین روزهای شکل گیری تاریخ و تمدن این منطقه ، نقشی موثر داشته و همچنان این نقش جریان ساز خود را برای کاشان حفظ کرده است .
از تمدن ۷۰۰۰ ساله سیلک تا آیین سنتی و مذهبی قالیشویان ؛ و ثبت دو اثر جهانی ( باغ فین و آیین قالیشویان ).
کریمی افزود : برای حفظ ارزشها ؛ آیین ها و پاسداشت مفاخر و بزرگان این منطقه و ادای دین به گذشتگان بر آن شدیم تا این میراث گرانبها را در گنجینه ی ” دانشنامه ی فین ” گردآوریم .
مدیرعامل انجمن توسعه ی فرهنگی اجتماعی فین گفت : مراحل تحقیقاتی این پروژه توسط یکی از محققان ؛ پژوهشگران و نویسندگان کاشانی در حوزه تاریخ کاشان و کاشان شناسی آغاز  شده است .
گفتتی است این اثر در فصول متعدد به معرفی منطقه فین ؛ پیشینه ، پیدایش تمدن های سیلک و سفیداب ؛ وجه تسمیه ی فین ، آداب و رسوم ، بزرگان ، آثار تاریخی و گردشگری ؛ چشم انداز آینده و … خواهد پرداخت .
برای انجام مراحل مقدماتی ؛ تحقیقات میدانی و کتابخانه ای تا تدوین نهایی و چاپ این مجموعه ی نفیس زمانی در حدود ۱۸ تا ۲۴ ماه پیش بینی شده است .