به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان در مراسم تجلیل از نمونه های ترافیکی که به همت فرماندهی پلیس راهور استان سمنان برگزار شد گفت: باید سمنان از شهر خودرو محور به شهر انسان محور تبدیل شود.

سید محمد ناظم رضوی با اشاره به جایگاه و نقش اصلی انسان در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های شهری اقدامات انجام شده در خصوص انسان محوری را کافی ندانست و بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی، استفاده از دوچرخه و پیاده راه سازی و بازنگری معابر موجود تاکید کرد.

ناظم رضوی به اقدامات شهرداری سمنان در این راستا اشاره کرد و گفت : فاز اول سامانه پایش تصویری شهر با همکاری پلیس راهور به زودی راه اندازی شده که علاوه بر افزایش امنیت بیشتر در حوزه ترافیک و ترددهای شهری، اعمال نظارت دقیق تر نیز بر رفتار رانندگان صورت می پذیرد.

وی در ادامه بیان کرد: راه اندازی سامانه های دوچرخه سواری و ایستگاه های مربوطه در راستای تاکید سازمان شهرداری ها در دستور کار شهرداری قرار دارد و به زودی طرح روزهای بدون خودرو نیز اجرا می شود.

شهردار سمنان اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح پیاده محور نمودن خیابان امام خمینی (ره)، مراحل مقدماتی پارکینگ های مکانیزه و غیرمکانیزه در مناطق مرکزی شهر نیز عملیاتی شود.