به گزارش پایگاه خبری ربیع، حسین صالحی ضمن اعلام این مطلب افزود: در اجرای آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ مهر ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر همزمان با سراسر کشور و با حضور بیش ۳۵۰۰ نفر شرکت کننده برگزار می گردد.

وی در ادامه در خصوص رشته های مرتبط به این آزمون توضیح داد: رشته ‌های معماری(نظارت و طراحی واجرا)، شهرسازی، عمران(نظارت و محاسبات واجرا)، تأسیسات مکانیکی(طراحی و نظارت)، تأسیسات برقی(طراحی و نظارت)، نقشه برداری و ترافیک برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی (پایه۳) بطور هماهنگ و همزمان در سراسرکشور برگزار می شوند.

صالحی در ادامه خاطر نشان کرد: قبولی در آزمون مذکور یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار خواهد شد.

وی افزود: سابقه کار حرفه ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا ۱۹ مهرماه ۱۳۹۸می باشد و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولی کسب نماید نه تنها قبولی نامبرده کان لم یکن تلقی شده با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان با بیان این که داوطلبان برای دریافت کارت ورود به آزمون، از تاریخ سیزدهم مهر ماه به نشانی www.INBR.ir مراجعه نمایند، خاطر نشان کرد: آزمون ورود به حرفه در محل دانشگاه قم واقع در بلوار غدیر بعد از شهرک قدس در روزهای پنجشنبه و جمعه در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.