به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از اهدای ۳۴۰۰ بسته آموزشی با مبلغ یک میلیارد ریال معادل یکصد میلیون تومان از محل صرفه‌جویی‌های طرح حذف قبض‌های کاغذی مشترکان و پیامکی شدن صورتحساب برق در بین دانش آموزان محروم و سیل‌زده استان خبر داد.

 رضا غفاری گفت: با اجرای طرح ملی سبز قبض سبز و ارسال صورتحساب‌های برق مشترکان به صورت پیامکی سالانه از قطع ۱۲ هزار اصله درخت بزرگ جلوگیری می‌شود.

 وی افزود: این طرح در مجموع در صنعت برق کشور ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی در برخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح از سفرهای غیرضرور درون شهری و آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری می‌شود و به حفظ منابع طبیعی نیز کمک خواهد کرد.

غفاری خاطر نشان کرد: از مزایای دیگر این طرح احترام به حقوق شهروندی و کاهش مراجعات به درِ منازل مردم است.

 وی اظهار داشت: به منظور تسهیل در پرداخت مشترکان نیز روش‌های پرداخت متعددی در نظر گرفته شده است تا کسانی که دسترسی به تلفن همراه و ثابت ندارند می‌توانند قبض خود را از طریق دستگاه‌های ATM بانکی یا از طریق دستگاه‌های پوز در فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها نیز پرداخت نمایند.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یادآور شد: تاکنون ۹۷ درصد مشترکان مازندرانی شماره شناسه ۱۳ رقمی خود را در سامانه شرکت توزیع برق مازندران ثبت و صورتحساب خود را به صورت پیامکی دریافت می‌نمایند.