به گزارش پایگاه خبری ربیع، به مناسبت ۷ مهر روز ملی ایمنی و آتش نشانی ، دانش آموزان مدارس کاشان با حضور در فرهنگ سرای مهر و شرکت در جشنواره”هر دانش آموز یک همیار آتش نشان” مطالبی را در خصوص ایمنی و اطفاء حریق فرا می گیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، مدیر فرهنگ سرای مهر با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه آموزش اصول اولیه ایمنی و آتش نشانی و انتقال دانسته های آتش نشانان به کودکان در پیشگیری از حوادث موثر است، فرهنگ سرای مهر با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اقدام به برگزاری جشنواره”هر دانش آموز یک همیار آتش نشان” کرده است.

مهدی سقاپولادی، خاطر نشان کرد: این برنامه با محوریت آموزش شهروندی از ۶ تا ۱۰ مهر ماه ویژه دانش آموزان گروه سنی ۷ تا ۹ سال در دو سانس ۸ و ۱۰ صبح در سالن مهربان فرهنگ سرای مهر برگزار می شود‌.

وی از توصیه های ایمنی و آتش نشانی، ایمنی از خانه تامدرسه، نکات ایمنی عمومی، ایمنی در مدرسه به عنوان عناوین آموزشی جشنواره آموزش شهروندی”هر دانش آموز یک همیار آتش نشان” نام برد.

مدیر فرهنگ سرای مهر در ادامه افزود: در این برنامه با بهره گیری ازنمایش، مسابقه، پخش کلیپ ها و انیمیشن های آموزشی، سخنرانی کارشناس واحد آموزش آتش نشانی، بازدید از ایستگاه ۲ آتش نشانی جنب فرهنگ‌سرای‌ مهر و آشنایی با تجهیزات و خودروهای آتش نشانی، عملکرد مناسب در مواقع آتش سوزی و فرار از حوادث، کار با کپسول های اطفاء حریق و خاموش کردن آتش برای دانش آموزان تشریح می شود.

سقاپولادی، با اشاره به اینکه آموزش نکات ایمنی به دانش آموزان و کودکان خردسال تاثیر به سزایی در کاهش حوادث دارد، بر ضرورت آموزش وآگاه کردن کودکان از خطرات اطرافشان تاکید و بیان کرد: در این جشنواره علاوه بر آشنایی کودکان با وسایل خطرناکی که در اطراف آن ها وجود دارد و منجر به وقوع حوادث می شود (مانند: لوازم برقی و …) ، و همچنین شناخت وظایف و خدمات متعدد آتش نشانی، نحوه استفاده از تلفن و شماره تلفن ۱۲۵ آتش نشانی به عنوان یکی از شماره های ضروری جهت استفاده در مواقع خطر و پرهیز از مزاحت تلفنی نیز آموزش داده می شود.