به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه ورزشی سردار شهید اکبر غلامپور که به همت شهرداری قم و همزمان با هفته دفاع مقدس به عنوان نخستین رویداد کنگره ملی ۶ هزار شهید استان قم در سالن همایش مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به خدمات گسترده شهرداری در قم، گفت: مردم ما مستحق و لایق بهترین خدمات هستند؛ قم پایتخت انقلاب و عش اهل بیت(ع) است و مردم این شهر جایگاه و نقش ویژه در انقلاب داشتند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره با اقلیم، جغرافیا و مشکلات زیستی قم، اظهار کرد: این مشکلات با خدمات بهتر و برتر باید جبران شود؛ فضاهای تفریحی، تفرجگاهی، ورزشی نیاز جدی بچه‌های قمی است تا بتوانند هرچه بیشتر خودشان را رشد و تعالی ببخشند و گل‌های انقلاب شکوفا شوند.
ذوالنور با تاکید بر اینکه شهدا انقلاب را ماندگار کردند و کشور را از شر دشمن نجات دادند، گفت: رویش‌های انقلاب نام کشور را بر سر زبان‌ها می‌اندازند و پرچم کشور را در میادین بین‌المللی بالا می برند.
وی با تاکید بر اینکه قمی‌ها نشان دادند در عرصه‌های مختلف سرآمد هستند، افزود: سهمی که بچه‌های قم در سطوح مختلف مدیریتی، علمی، ورزشی، فرهنگی و غیره دارند، افتخارآمیز است و همین گونه اقدامات است که زمینه رشد و شکوفایی بیشتر جوانان را فراهم می‌کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه هر دستگاهی در حیطه خود باید قدردانی از مردم و خون شهدا را عملی نشان دهد، گفت: اگر ما نتوانیم نیاز جوانان را رفع کنیم و اوقات فراغتش را غنی کنیم وقت او صرف گرفتاری به آسیب‌ها و مشکلات خواهد شد و راه‌اندازی فضاهای ورزشی و فرهنگی خدمتی به مسیر شهدا است تا فرزندان انقلاب با قدرت و شاداب بار بیایند و محکم پای انقلاب بایستند.
ذوالنور با بیان اینکه امروز اگر پهپاد آمریکا را می‌زنیم و جرات نمی‌کند پاسخ بدهد به برکت شهدا است، افزود: یقین بدانید اگر روحیه شهید و شهادت، ایثارگری، جهادی و بسیجی وارد عرصه‌های اقتصادی هم بشود شاهد تحولاتی در این حوزه خواهیم بود چراکه نباید مردم ما اینقدر سختی بکشند.
وی اضافه کرد: چرا ما در حوزه دفاعی، نانو، سلول‌های بنیادی، سلاح‌سازی، موشک‌سازی، ماهواره‌سازی و غیره امروز یک رشد و بازدارندگی ایجاد کردیم که دشمن جرات تعرض به این مرزها را ندارد اما در عرصه اقتصادی اینطور نیست، چون فرهنگ ایثارگری و فرهنگ شهید و شهادت در هر عرصه‌ای وارد شد رشد کرد و وارد هر عرصه‌ای نشد ویرانه باقی ماند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر جنس طهرانی‌مقدم‌ها و طاهری‌ آشتیانی‌ها در حوزه اقتصادی هم نفوذ پیدا کند آنجا هم شاهد رشد و پیشرفت خواهیم بود. اگر آقازاده‌ها، صاحبان حقوق‌های نجومی، اختلاس‌گران، منفعت‌طلبان، صاحبان زور و قدرت و فاسدان و امثالهم وارد عرصه‌های پیشرفته دفاعی و غیره ما هم شوند در این بخش‌ها هم چون بخش اقتصادی به ویرانه خواهیم رسید؛ تا مکتب جبهه خوب معنا نشود آن روحیه‌ها دوباره پیدا نشود، یاران به جا مانده مراقب باشید خون شهدا مدیون ره ما نشود.