به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، امیرعباس محمدی کوشکی  اظهار کرد: تیم اختراعات ایران در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات جهان که از ۲۶ تا ۳۱ شهریورماه و با حضور ۱۵۰ کشور جهان در کشور ترکیه  دایر بود، توانست رتبه سوم را از آن خود کند.

وی افزود: این نمایشگاه زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات کشور ترکیه، فدراسیون جهانی مخترعین و وزارت آموزش و تحقیقات ۳۰ کشور در استانبول برگزار شد.

سرپرست تیم اختراعات ایران در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات ترکیه ادامه داد: تیم جمهوری اسلامی که به سرپرستی دانشجوی اسفراینی به این نمایشگاه عازم شده بود طرحی تحت عنوان «سرباز آینده» ارائه داد.

محمدی کوشکی در تشریح این طرح خود گفت: در این طرح که یک لباس جنگی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است می‌تواند تمام علائم حیاتی سرباز را ثبت کرده و مین‌های موجود در زمین را از فاصله ۵ متری شناسایی کند و هشدار دهد، همچنین اگر تیری به بدن فرد اصابت کند، به نزدیک‌ترین سرباز دیگر پیغام ارسال‌شده و همچنین به بدن مجروح شوک می‌دهد تا از هوش نرود.

وی تأکید کرد: محمدی کوشکی سرپرست تیم و مهدی فرهادی، سلمان احمدی و مصطفی نظری گلشکنانی به‌عنوان دیگر افراد گروه تیم ایران را در این نمایشگاه تشکیل می‌دادند.

سرپرست تیم اختراعات ایران در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات ترکیه در انتها گفت: جایزه ویژه این مسابقات نیز به تیم ایران رسید.

انتهای پیام/و