به گزارش پایگاه خبری ربیع، دیدار رفت تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی قرمزهای پایتخت به پایان رسید.

پرسپولیس در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، جونیور، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، محمد انصاری، مهدی شیری، وحید امیری، علی علیپور، سیامک نعمتی پا به میدان گذاشت در حالی که استقلال با ترکیب سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی بازی را شروع کرد.

این بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت عماد صفیایی، کودک هواداری که هفته گذشته در بازی پرسپولیس و صنعت نفت دچار سانحه برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد، آغاز شد.

نکته قابل تأمل این دیدار وجود سکوهای خالی زیاد در ورزشگاه بود که احتمالاً به دلیل الکترونیکی شدن و البته تحریم ورزشگاه‌ها بعد از حوادث تلخ یک ماه اخیر رخ داد.

نیمه اول

بازی با اشتباهات دو تیم در ارسال پاس‌های کوتاه آغاز شد و دو تیم در صدد محک زدن همدیگر بودند. نخستین موقعیت جدی بازی توسط مسعود ریگی ایجاد شد که شوت محکم این بازیکن از فاصله بیش از ۳۰ متر در آغوش علیرضا بیرانوند قرار گرفت. در دقیقه ۲۶، داریوش شجاعیان با توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد که شجاع خلیل زاده به پشت پای این بازیکن ضربه زد و بنیادی‌فر نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان داد و علی کریمی پشت ضربه پنالتی تیمش قرار گرفت اما بیرانوند با تشخیص جهت و مهار توپ، ناجی دروازه تیمش شد. این پنالتی البته بر اساس قوانین جدید فیفا به علت جلو آمدن بیرانوند باید دوباره تکرار می‌شد که داور با اشتباهی عجیب دستور به تکرار پنالتی نداد. این اتفاق در حالی رخ داد که با رفتن فغانی از فوتبال ایران خیلی زود جای خالی او در داوری کشور احساس شد. بعد از فرصت‌سوزی علی کریمی، بازی آرام‌تر شد و توپ به طور مرتب بین دروازه‌بان‌های دو تیم رد و بدل شد. در دقیقه ۳۹، مرتضی تبریزی با کنعانی‌زادگان درگیر شد و او را هل داد تا این مدفع زمین بخورد. در همین حین یکی از هواداران استقلال جسم سختی را به سمت کنعانی‌زادگان پرتاب کرد و به سر این بازیکن خورد تا از این ناحیه دچار خون‌ریزی شود و پزشکان به مداوای او بپردازند. در نهایت بعد از گذشت حدود پنج دقیقه کنعانی‌زادگان با سر بانداژ شده به ادامه بازی پرداخت. در نهایت نیمه اول بازی بدون اینکه گلی بین دو تیم رد و بدل شود به پایان رسید.

نیمه دوم

دیدار دو تیم در نیمه دوم مطابق پیش بینی‌ها کسل کننده دنبال شد اما در دقیقه ۸۱، پرسپولیس توسط مهدی عبدی صاحب موقعیت شوت زنی شد که ضربه او بعد از برخورد به دیرک دروازه به پشت حسینی اصابت کرد و وارد دروازه استقلال شد تا بازی یک بر صفر شود. بعد از این گل تلاش‌های نصفه و نیمه استقلالی‌ها به نتیجه نرسید و این تیم که با اخراج علی کریمی ۱۰ نفره شده بود نتوانست تک گل خورده را جبران کند و در نهایت دربی نودم هم با پیروزی پرسپولیس به پایان رسید. با این پیروزی پرسپولیس ۹ امتیازی شد و به علت تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار گرفت و استقلال هم در رده پانزدهم جدول جا خوش کرد.