به گزارش پایگاه خبری ربیع، شنیده شده بخش خصوصی در حال تخریب خانه های مسکونی در اطراف اتاق شاه‌نشین خانه بروجردی‌هاست تا ساختمان چند طبقه‌ای در حریم درجه یک آن عَلم کند.
اداره میراث فرهنگی کاشان برای این بلندمرتبه سازی در حریم ممنوعه خانه بروجردی ها مجوز نمی داده … با فشار از سوی برخی افراد در ف… کاشان بالاخره مجوز نهایی را اصفهان میدهد… قانون داریم که ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی ممنوع هستش و حتی شهرداری‌ها را بر اساس ماده ۱۰۰ مکلف به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم آثار و محدوده بافت‌های تاریخی- فرهنگی کرده است… این ساخت و ساز اگر در هرجای ایران بود پوست مسوولانش را می کندند.
 چ… معاون یک مسئول دولتی در کاشان برای خلاصی خودش گفته اگر مسئول بودم  مجوز نمی دادم، در حالی که خودش نماینده دولت در کمیسیون سه نفره ماده ۱۰۰ است!!
به دنبال آن شهرداری هم پول خوبی برای مجوز ساخت آن گرفته…
 فریدون اللهیاری مدیرکل میراث استان اصفهان هم وقتی به کاشان سفر کرد با وجود فراهم بودن شرایط و مقدمات ظاهری، از کلنگ زنی این پروژه و بریدن روبان آن امتناع کرد.
خانه های کاشان گزینه ثبت در یونسکو هستند…
گفتنی است کاشان جزو پنج شهر نخست آثار تاریخی و گردشگری کشور است. آثار تاریخی که نه تنها کاشانی‌ها به آن افتخار می‌کنند بلکه هویت و اصالت فرهنگ و معماری ایران است. تصویر خانه بروجردی‌ها بر روی پاسپورت هر ایرانی یکی از هزار داشته‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر کاشان است. خانه‌ای که سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ از سوی دبیرکل کنوانسیون عمومی یونسکو به عنوان «انتخاب برتر» به جامعه‌ی جهانی معرفی شد. خانه‌هایی که کاشان را در چند قدمی ثبت در فهرست جهانی یونسکو قرار داده است.