به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت دفاع مقدس اظهار کرد: دشمن در حال توطئه‌چینی برای انقلاب اسلامی بود اما این انقلاب قطب شرق و غرب را برهم زد.

وی با تأکید بر حضور هفتاد کشور در جنگ ۸ ساله علیه جمهوری اسلامی گفت: در این دفاع مقدس ملت و کشور ایران مورد آزمایش بزرگی قرار گرفت و آمادگی خود را به رخ دشمنان کشید.

امام‌جمعه بجنورد سه عنصر نیروی انسانی کارآمد، ابزار به‌روز و فرماندهان باعرضه را ازجمله ابزار ایستادگی برابر دشمنان دانست و افزود: انقلاب ما مادی نبود و ریشه در آسمان دارد و بر پایه‌های فداکاری مردم بناشده است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما، دفاع از اعتقاد برای حفظ خاک و اسلام در برابر دشمن است و دفاع مقدس امانت شهدا است و سند حقانیت اسلام را تثبیت کرد و باعث شناخته شدن چهره انقلاب در دنیا شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: چهل سال است که مقاومت کرده‌ایم و چهل سال دوم را محکم‌تر خواهیم ایستاد.

وی به وضعیت مردم یمن نیز اشاره کرد و افزود: یمن مظلوم و مورد ستم قرار گرفته و ضربه‌ای را به گاو شیرده آمریکا وارد کرد و به این زودی عربستان کمر راست نخواهد کرد و این ضربات یمن معادلات اعراب را به هم زده است.

خطیب نماز جمعه بجنورد از اقدامات جهادی قوه قضاییه تقدیر کرد و گفت: قوه قضایی با عمل جهادی، باعث ناخوشی خیلی‌ها شده و باعث روشنگری در کشور شده است و یکی از کارهای زیبا این است که هر مسجد یک کارشناس حقوقی  برای خلوت شدن دادگاه‌ها داشته باشد.

وی در انتها به موضوع وضعیت زباله‌های مرکز استان نیز اشاره کرد و افزود: مدیران و مسئولین شهری برای حل مشکل زباله و دفن زباله پا در میدان بگذارند.

انتهای پیام/م