به گزارش پایگاه خبری ربیع، به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان علیرضا مفرح،نائب رئیس شورای شهر کاشان در یکصد و هجدهمین جلسه رسمی این شورا که درتاریخ ۲۳/۶/۹۸ با حضور معتمدین خیابان آیت الله سعیدی(نطنز ) برگزار شد گفت: خدمات ارائه شده در این منطقه نسبت به گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است و با این وجود هنوز هم جای کار دارد.

وی تصریح کرد:کارهایی جهت رفاه مردم این منطقه دردست اقدام است که از جمله آن می توان به در نظرگرفتن یک طرح ترافیکی در ناحیه انتهای بلوار ساحلی در تقاطع با کمربندی  با تخصیص  ۴ میلیارد اعتبار و یا ایجاد پل و زیر گذر روی رودخانه اشاره کرد که در صورت اجرایی شدن آن تاثیر بسیاری را برمنطقه و خیابان نطنز میگذارد.

نایب رئیس شورای شهر با تاکید به لزوم حل مشکلات مناطق بیان کرد:تشکیل مناطق پنجگانه در دوره چهارم شورا نقطه عطفی در جهت توزیع عادلانه امکانات و خدمات بوده و در این دوره نیز در راستای تحقق عدالت شهردار معتمدین را طرف مشورت در انجام امور مناطق قرار داده و شورا نیز با حضور در مناطق بدل به رابطی برای رساندن صدای مردم به گوش شهرداری شده است.

سعید ابریشمی راد،شهردار کاشان،با تاکید برنگاه یکسان شهرداری به همه مناطق گفت: طی ۲۱ ماه گذشته ۷بار با معتمدین این منطقه جلسه داشتم و از مشکلات این منطقه آگاه هستیم و تلاش برآن بوده است که مسائل را با چشم باز ببینیم و با توزیع عادلانه خدمات و منابع آنها را حل کنیم با این وجود باید عنایت داشت که نمیتوان مسائل انباشته شده چندین ساله را به یکباره حل کرد.

وی تصریح کرد:امسال حدود۱۱میلیارد اعتبار به این منطقه تخصیص داده شده است و هراقدامی که صورت میگیرد در چهارچوب بودجه است و بودجه هر منطقه با مشورت معتمدین آن تصویب میشود.

ابریشمی راد افزود:احداث یک خانه فرهنگ،یک پارک و یک زمین چمن مصنوعی برای این ناحیه در تعهد شهرداری است که زمین مناسب آن پیدا نشده و حل این مشکل نیاز به همراهی معتمدین دارد چرا که قدرت اجرا در شهرداری وجود دارد اما تامین منابع اجرای آن برعهده مردم است.

وی خاطر نشان کرد: بضاعت شهرداری و دولت درحال حاضر برای حل همه مشکلات کافی نیست اما با این وجود خواسته های اهالی با دقت بررسی وکارشناسی میشوند و در صورت عملی بودن اجرا میشوند.

وی درخصوص حل مشکل اتوبوس های آن ناحیه گفت: هر اتوبوس نو حدود ۱ میلیارد ۹۰۰ میلیون قیمت دارد لذا شهرداری امکان نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را ندارد اما با صرف حدود ۵۰۰میلیون ۵ اتوبوس صفر که به علت برخی مشکلات کنار گذاشته شده بود نوسازی و وارد خط شد که دو دستگاه آن در خیابان نطنز فعال است و علاوه بر آن طی دو سال تاکنون ۳۰اتوبوس کولر دار شده و ۶۰ دستگاه کولر دیگر هم پس ازحل مشکلات و طی چند ماه آینده تمام  ۹۰ دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی مجهز به سیستم سرمایشی میشوند و هیچ خطی بدون اتوبوس کولر داد نخواهد ماند.

محمدرضا متشکره،مدیر منطقه سه شهرداری کاشان نیز دراین نشست بیان کرد:برای زنده کردن این بخش از شهر باید به دنبال برنامه های بلندمدت بود پیشنهادم آن است که جاده آنتن دوبانده شود و مسیر ورودی شهر در این مسیر قرار داده شود همچنین تلاش شود حدود ۲۰۰متر از بلوار ساحلی در محدوده قرار بگیرد که بتوانیم از آن به عنوان محل برپایی امور نمایشی استفاده کنیم.

متشکره افزود:در بهمن سال گذشته حدود سی میلیون چراغ خریداری شده و مشکلات روشنایی پارک های ملافتح الله و نرگس را به طورکامل رفع کردیم و تحویل پیمانکار خصوصی دادیم، همچنین درسال۹۸ پس از ابلاغ بودجه حل نقائص پارک ها در دستور کار قرار گرفت و اولین پارکی که به مشکلاتش رسیدگی شده پارک ملا فتح الله بود که تاکنون حدود ۸۰ درصد مشکلات و نواقص آن شامل فضای سبز، روشنایی،سطل زاله و مبلمان حل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: یک میلیارد و۱۶۰میلیون تومان بودجه آسفالت ناحیه سه است که تاکنون حدود ۸۰۰ میلیون آسفالت را انجام داده ایم و حدود ۱۶ هزار متر خیابان اصلی گازرگاه را زیرسازی ،آسفالت و جدول گذاری شده است و درحال حاضر نیز درحال آسفالت کردن فرعی های گازرگاه  هستیم. همچنین طی توافقات به عمل آمده به زودی راست گرد ۹ دی آزادسازی خواهد شد که امر مهمی برای خیابان نطنز است.

مدیر منطقه سه شهرداری کاشان خاطر نشان کرد: عدم همکاری مردم و گذاشتن زباله در روز باعث هزینه های زیادی برای شهرداری شده است و درجهت کنترل آن لازم است افرادی که صبح زباله میگذارند شناسایی وطبق قانون پسماند جریمه شوند.

معتمدین خیابان آیت الله سعیدی(نطنز ) با حضور در صد و هجدهمین جلسه رسمی شورای شهر کاشان به بیان مشکلات آن منطقه و خواسته های خود پرداختند که بخشی از آنها به شرح ذیل است:

عرض کم و هشت متری خیابان که مانع از راحتی عبور و مرور های مهم میشود

  • آزاد سازی نشدن کوچه تشکری و مشکلات تردد در آن
  • عدم وجود چراغ راهنمایی و رانندگی در چهارراه بلال خیابان معراج که موجب ایجاد تصادفات در آن محدوده شده است.
  • عدم وجود داروخانه و مراکز درمانی
  • تجمع صدور پروانه های ساخت و ساز مطب و سایر مراکز خدماتی در آن سوی شهر که سبب ناعدالتی بین مناطق مختلف شهری است
  • تجمع و توقف اتوبوس های کارکنان سایپا در اطراف گازرگاه که سبب سلب آرامش مردم خیابان نطنز شده است
  • نبود پارکینگ مناسب در سه راه شهید چمران
  • ترافیک شدید کوچه نوابی
  • خارج از محدوده حساب شدن بخش هایی از این منطقه و ساخت وسازهای غیر قانونی که مشمول ماده صد میشوند
  • عدم رسیدگی به پارکهای این منطقه مثل پارک لاله با وجودآنکه در ورودی شهر قرار دارد
  • تجمع زباله ها دراثر عدم جمع آوری صحیح آن
  • مشکلات روشنایی و جدول گذاری پارکها
  • عدم نظافت و امکانات در اتوبوس های خط واحد این منطقه
  • خشک شدن درختان منطقه و نبود فضای سبز مناسب
  • نبود فضای مناسب برای بازی کودکان