به گزارش پایگاه خبری ربیع، پس از آنکه انتخابات رژیم صهیونیستی در فروردین‌ماه با شکست روبرو شد، قرار است دور جدید انتخابات در سه‌شنبه هفته جاری برگزار شود. این انتخابات در واقع همه پرسی برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل است.

نتانیاهوی ۶۹ ساله که بیشترین دوره نخست‌وزیری را در اسرائیل داشته است، در ماه آوریل شکستی بی‌سابقه را در تاریخ طولانی کار خود متحمل شد. حزب لیکود حالا جایگاهی برابر با اتحاد سیاسی آبی و سفید حزب میانه‌رو جدیدی که بنی گانتس، نظامی سابق راه‌اندازی کرده است، دارد.

اما نتانیاهو در تشکیل ائتلاف حداکثری ناتوان بود. انتخابات جدید روز سه شنبه برای نتانیاهو بسیار حیاتی است زیرا یک ماه پیش از حضور وی در دادگاه برای مسئله فساد مالی، سوء استفاده از اعتماد و اختلاس است.

در حال حاضر نتانیاهو نه متهم و نه محکوم شده است و پیروزی وی در انتخابات به متحدانش اجازه خواهد داد به وی مصونیت بدهند. در برابر نتانیاهو، بنی گانتس، ژنرال سابق که در مورد مسائل امنیتی چهره‌ای جدی از خود نشان داده است، قرار دارد.

حالا شش میلیون رای دهنده اسرائیلی باید میان نتانیاهو و گانتس یکی را برگزینند. نتانیاهو با برچسب فساد و اختلاس در انتخاباتی سخت حضور خواهد یافت.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نتانیاهو تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به “پرونده ۱۰۰۰” است که در آن نتانیاهو به دریافت هدایه و رانت‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به “پرونده ۲۰۰۰” درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن “آرنون موزس”، صاحب ‌امتیاز نشریه “یدیعوت آحارنوت” برای ارائه پوشش بهتر اخبار نخست‌ وزیری است.

نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم “پرونده ۳۰۰۰”، درگیر است. این پرونده درباره زد و بند در جریان قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سه زیردریایی با سوخت اتمی و چهار کشتی نظامی از آلمان است.