به گزارش پایگاه خبری ربیع، در نوامبر ۲۰۱۸ که رئیس جمهوری ترامپ تحریم ها را مجددا علیه ایران اعمال کرد، صادرات نفت این کشور و دسترسی آن به سیستم مالی بین‌المللی قطع شد. در مورد ایران، تحریم های آمریکا به معنای کاهش شدید تولیدات نفتی، افزایش نرخ بیکاری، بالا رفتن تورم در نتیجه کاهش واردات بوده و شرایط را برای ایرانی‌ها چه در خرید کالاهای اساسی و چه در تهیه دارو دشوار کرده است. از آمریکا انتظاری بیش از این نبود چه برسد به آمریکایی که دیوانه‌ای به نام ترامپ در رأس آن است.

تاریخ جمهوری اسلامی ایران از خباثت و خصومت آمریکایی و اروپایی علیه این مملکت پر است. اما ایران ۴۰ ساله امروز زانوان مستحکمی برای تحمل تحریم‌های ظالمانه دارد. برخی معتقدند تحریم‌ها تنها به این دلیل موثر هستند که می‌توانند درد و ناراحتی به کشور هدف تحمیل کنند. اولین هدف تحریم‌ها القای ناامیدی به مردم بود. یا به عبارتی آمریکا با تحریم‌های سعی داشت مردم را از نظام و دولت جدا کند اما مردم ایران مردمی انقلابی و اسلامی هستند و با هیچ سیاستی از اعتقادات خویش روی‌گردان نیستند. مردم ایران ادامه‌دهنده و زنده‌نگه‌دارنده عاشورا هستند. شمرهای زمانه نیز نمی‌توانند اعتقادات اصیل ملت ایران را مخدوش کنند.

تحریم‌های ظالمانه جمهوری اسلامی ایران را بارورتر نمود تا با تمرکز بر توانمندی‌های داخلی امیدوارانه در مقابل آمریکا بایستند. برجام نفس‌های آخر خویش را می‌کشد و فرانسه بازیگری با نقش جدید است که مسلماً توان احیای برجام را نخواهد داشت. فرانسه با پیشنهاد خط اعتباری نشان داد که این پیشنهادات تنها فریب جدیدی است که برجام و ایران را دچار فرسودگی و استهلاک کنند. رژیم صهیونیستی نیز همچنان بر سخنان گزافه خویش پافشاری دارد در صورتی که اصلا صلاحیت لازم و کافی برای عرض اندام ندارد چه رسد به دخالت بی‌جای خویش در امورات کشوری متمدن چون ایران.