به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، محمدعلی شجاعی پیش از ظهر امروز در  کارگروه آرد و نان خراسان شمالی اظهار کرد: طبق گزارش‌های رسیده شده اکنون وضعیت نان عادی است و تنش‌ها رفع شده است.

وی افزود: وقتی دچار مشکل می‌شویم باید بپذیریم دچار نواقصی هستیم لذا باید مسیر بازبینی شود و چون مسیر را خوب طی نمی‌کنیم به دنبال نظارت هستیم.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر لزوم چینش برنامه‌ای منظم برای توزیع آرد خاطرنشان کرد: به‌جای کارشناسان ادارات این موضوع را بررسی کردم زیرا ما باید حل‌کننده مشکل باشیم و نه بیان‌کننده و کسی از خارج جلسه بنا نیست مشکل را حل کند.

وی در ادامه به مقایسه میزان توزیع آرد در مرداد سال ۹۷ و مردادماه سال جاری پرداخت و در این خصوص افزود: درمجموع ۱۹ درصد افزایش توزیع آرد داشتیم که به‌صورت تفکیک در جاجرم ۶۰ درصد افزایش، فاروج ۶ درصد، بجنورد ۱۸ درصد، شیروان ۲۸ درصد، اسفراین ۷ درصد، مانه و سملقان ۲۲ درصد، گرمه ۳۶ درصد و راز و جرگلان ۹ درصد که این نشانه بی‌نظمی است و کسی نباید از این دفاع کند.

شجاعی ادامه داد: در گزارش‌ها آمده بود که جاجرم نیز در برخی از نقاط مشکل داشته و با ۶۰ درصد افزایش توزیع آرد، چه منطقی برای کمبود وجود دارد؟

وی در ادامه دستور داد طی یک هفته کمیته‌ای با دخالت همه مرتبطان ازجمله نانوا، اتحادیه، غله و تعزیرات تشکیل‌شده و یک بار سهمیه سرانه استان مشخص شود و افزود: سرانه شهری، روستایی و عشایری مشخص شود و مجدداً سهمیه‌ای که از پایین به بالا اعلام‌شده بررسی شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برنامه زمان‌بندی مشخص چیده شود و آن‌وقت این برنامه را کنترل کنید زبرا نمی‌شود تک‌تک نانواها را بررسی کرد.

وی دستور تفویض اختیار همراه با مسئولیت به اتحادیه‌ها را صادر کرد و افزود: هر اختیاری که اتحادیه‌ها می‌خواهند را به آن‌ها بدهید.

شجاعی در پایان گفت: نمی‌خواهیم کار را به ایجاد جرم و مجازات بکشانیم اما وقتی مسیر هم درست باشد برخی تخلف می‌کنند که باید برخوردها یکسان‌سازی شود.

انتهای پیام/