به گزارش پایگاه خبری ربیع، همایش شیرخوارگان حسینی در ١٧ نقطه از شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل همزمان با اولین جمعه ماه محرم، سعید ضابطی در همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در چندین مرکز از جمله مجمع خواهران متوسلین به چهارده معصوم(ع) و امامزاده قاسم بن علی النقی(ع) و هیئات علی اصغری(ع) چهارسوق آران و بیدگل و شهرنوش آباد، علی اکبری شهر سفیدشهر و روستاهای ابوالفضلی علی آباد، انصارالحسین یزدل این شهرستان حضور یافت و گفت: این همایش با محوریت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) (همایش شیرخوارگان حسینی شهرستان آران و بیدگل) و با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل برپاشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: برپایی همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در گرامیداشت مقام طفل شیرخواره امام حسین(ع) و شهادت مظلومانه‌اش، عامل مهمی در تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) به جهانیان است و این همایش یکی از مناسک محرم است که مادران برای بیعت با امام زمان خود و قرار گرفتن فرزندانشان در مسیر مکتب حسین(ع) در این مراسم شرکت می‌کنند.

سعید ضابطی ادامه داد: مادران با پوشاندن لباس سبز و سربند یا‌علی‌اصغر(ع) به کودکان، در سوگ طفل شش ماهه امام حسین(ع) مرثیه‌سرایی کرده و ذکر مصیبت ابا‌عبدالله و یاران باوفایش، حضرت علی‌اصغر(ع) و مادر گرامی‌اش حضرت رباب(س) به همراه سخنرانی و گهواره ‌گردانی از جمله همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در آران و بیدگل است.

ضابطی ضمن اشاره به دو کارگاه مرکزی دوخت لباس این همایش در آران و بیدگل با حضور ٣۵ طراح و خیاط اظهارکرد: بیش از ۴٠٠دست لباس سبز به همراه پیشانی بند برای این مراسم آماده شد که در روز همایش به صورت رایگان در اختیار نوزادان قرار گرفت و به تمامی کودکان زیر یک سال شرکت کننده در این همایش که نامشان مزین به نام حضرت علی اصغر(ع) بود هدایای متبرکی اهدا شد .

خاطرنشان می شود: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی و کهن در ایران به مناسبت بزرگداشت واقعه عاشورا است که به یاد کودکان شهید در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و دیگرکشورهای مسلمان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌گردد و مادران با لالایی و تهیه گهواره مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) را نشان می‌دهند. این همایش از سال ٨٢ در این شهرستان شروع شد که بعد از دو سال برگزاری در آستان مقدس محمد هلال(ع) به مرکز هیئت علی اصغری(ع) محله چهارسوق انتقال یافت