به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تقی دولت‌آبادی از  ۱۶ هزار و ۲۱۹ تماس تلفنی در پنج ماهه نخست سال جاری به‌منظور ایجاد مزاحمت با اورژانس ۱۱۵  خبر داد و اظهار کرد: تعداد تماس‌های منجر به اعزام آمبولانس اعم از شهری و جاده‌ای ۱۳ هزار و ۳۸۵ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد تماس‌های با اورژانس، مزاحمت تلفنی است، ادامه داد: مزاحمت‌ها و اعلام حادثه‌های دروغین وقت زیادی از پرسنل اورژانس را تلف می‌کند.

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اظهار کرد: این باعث شده تا رسیدگی به بیماران و حادثه دیدگان واقعی با چالش مواجه شود.

وی بابیان اینکه آمار مزاحمت‌ها در دوران بازگشایی مدارس بیشتر می‌شود، بر آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه از سوی رسانه‌های جمعی و فضاهای مجازی تأکید کرد.

دولت آبادی همچنین ادامه داد: تعداد تماس‌های منجر به ارائه مشاوره در این مدت سه هزار و ۶۱ مورد به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار و ۸۸۴ مأموریت شهری و جاده‌ای در پنج ماهه نخست امسال توسط اورژانس به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: از این تعداد هفت هزار و ۸۵۰ مأموریت شهری و ۶ هزار و ۳۴ مأموریت جاده‌ای بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت‌زمان ذکرشده تعداد CPR موفق ۱۴ مورد شهری، سه مورد جاده‌ای، تعداد فوریت بین مراکز هشت مورد شهری، ۵۰۰ مورد جاده‌ای و تعداد مصدوم یا بیمار جابجا شده بین مراکز هشت مورد شهری و ۵۰۸ مورد جاده‌ای بوده است.

انتهای پیام/