به گزارش پایگاه خبری ربیع، مجید کاشی سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری سمنان عنوان کرد: خانواده‌های دانش آموزان در انتخاب سرویس مدارس به صورت دقیق و حساب شده عمل کنند و از سرویس‌های متفرقه که فاقد مجوز وبرچسب سرویس مدارس هستند استفاده نکنند.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس و استفاده دانش‌آموزان از سرویس جهت ایاب و ذهاب خود در این ایام اشاره کرد و اظهار داشت: به طور معمول بخش وسیعی از مدارس و والدین قبل از شروع سال تحصیلی اقدام به نام نویسی و انتخاب سرویس‌های مدرسه می کنند که باید دقت داشته باشند که این افراد باید مورد تایید این سازمان قرار گرفته باشند.

کاشی با بیان اینکه این ثبت نام از طریق سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) انجام خواهد شد، گفت: کلیه رانندگان جدیدی که برای اولین بار است که متقاضی سرویس مدرسه شده اند و همچنین رانندگانی که پیش از این تجربه سرویس مدرسه داشتند باید به دفاتر پیشخوان مراجعه و مشخصات خود و خودرو را در سامانه سپند ثبت نام کنند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان به خانواده‌ها و مسئولین مدارس توصیه کرد: از سرویس های شناخته شده که پرونده و سوابق کاری آنها در سازمان موجود است، برای جابجایی فرزندان و دانش آموزان خود استفاده نمایند.

وی از والدین خواست از پذیرش سرویس های متفرقه و سرویس هایی که به واسطه معرفی افراد ناشناس که آنها نیز شناخت کافی از آن ندارند، جدا خودداری کند.

لذا اولیا محترم جهت ثبت و درخواست سرویس نیز می بایست در سامانه مذکور مراجعه و نسبت به ثبت نام دانش آموز اقدام فرمایند.

کاشی در پایان خاطرنشان کرد: سرویس هایی که فاقد برچسب سرویس مدرسه هستند و مبادرت به جابه‌جایی دانش‌آموزان کنند، سازمان حمل و نقل و پلیس راهور و آموزش و پرورش از تردد آنها جلوگیری خواهندکرد و برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.