به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین، حجت‌الاسلام محمدحسین عزیزی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران در میعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوی الهی با گرامیداشت ماه محرم، ماه قیام سید و سالار شهیدان بر توجه از فرصت این ماه در تبیین نهضت عاشورای حسینی برای نسل‌های جوان و نوجوان تأکید کرد و اظهار کرد: قشرهای مختلف مردم به ماه محرم توجه خاصی دارند و این ماه باعظمت دارای حرمت خاص و جایگاه مهمی در بین مردم است.

وی گفت: مراسمات و عزاداری‌های ماه محرم باید جهت‌دار و تأثیرگذار و انسان‌ساز باشد و بتواند انسان‌ها را اصلاح کند.

امام‌جمعه موقت اسفراین گفت: حرکت امام حسین (ع) امربه‌معروف و نهی از منکر بود لذا باید همه ما در امورات زندگی و اطرافیان خود به این موضوع اهمیت دهیم و بدان عمل کنیم.

خطیب جمعه اسفراین در ادامه با گرامیداشت روز خانواده گفت: دشمنان با واردکردن تهاجم فرهنگی به جامعه در فکر تضعیف بنیان خانواده‌ها هستند که یکی از این تهاجم‌ها بی‌حجابی است که مسئولان طبق قانون و حکم شرعی باید با بی‌حجابی برخورد کنند.

عزیزی با گرامیداشت روز تکریم از بازنشستگان گفت: تکریم بازنشستگان، بزرگان و پدران و مادران امری شرعی و دستوری از سوی خدا و پیغمبر است.

وی تکریم پدر و مادر و بزرگان خانواده را دستور خداوند، دین مبین اسلام و توصیه پیامبر اکرم (ص) دانست و افزود: ارزشمندی خانواده نزد دین بسیار بالاست و بر حفظ آن و کرامت آن بسیار تأکید شده است.

امام‌جمعه  موقت اسفراین در پایان با تسلیت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهیدان رجایی و باهنر از چهره‌های پاک و نجیب  بودند که تروریست‌ها در یک اقدام ناجوانمردانه این دو را از ما گرفتند.

انتهای پیام/