به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید جواد ساداتی نژاد در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه های یازدهمین هفته اجرای طرح چلچراغ توسعه, با گرامیداشت هفته دولت و نیز تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در حوزه بافت تاریخی گفت:میهمانان زیادی در طول سال از بافت تاریخی بازدید می کنند و توجه به آن می تواند بر غنای تاریخی و فرهنگی کاشان بیفزاید.
وی، احداث پارکینگ طبقاتی چارسو را با توجه به مشکل فضای پارک خودرو ضروری دانست و گفت: هر چه فضای کاشان و بافت تاریخی آراسته تر شود جذابیت کاشان برای گردشگران افزایش می یابد.
نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، آب انبارها را در منطقه موضوع مهمی خواند و تصریح کرد: با توجه به کویری بودن کاشان و نقش آب انبارها در چنین شهرهایی، همواره یکی از مسائل مورد توجه گردشگران خارجی چنین مکان هایی بوده است که نمود آن را در سفرنامه ها و خاطرات آنان می توان مشاهده کرد.
ساداتی نژاد، تأکید کرد: هر چه بیشتر به چنین ظرفیت‌هایی بپردازیم، جذابیت بیشتری برای حضور گردشگران در این منطقه کهن و با پیشینه غنی تاریخی حاصل می شود.
وی از مجموعه های مسئول نظیر شهرداری، اداره اوقاف و میراث فرهنگی خواست زمینه احیای بیشتر آب انبارهای کاشان به عنوان یک جاذبه گردشگری را فراهم آورند.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، احیای قنات های کاشان به عنوان موضوع مهم دیگر در این زمینه را خواستار شد و گفت: شاید به طور تمام و مستقیم این موضوع مرتبط با شهرداری نباشد اما به طور یقین احیای آن می‌تواند به عنوان یک اتفاق مبارک و عامل جذب گردشگر محسوب شود.