به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ و فعالان مسجد و آئین معارفه سرپرست جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز گفت: مسجد مرکز تمدن سازی، بصیرت افزایی، دشمن شناسی و مقابله با آن، بازسازی معنوی و نیز مرکز تربیت جوان مؤمن و متعهد و انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: امامت مسجد را نباید یک شغل تلقی کرد زیرا امام روزانه گردهمایی هایی در مسجد دارد و ارتباطات مستمر وی با اقشار مردم باید مغتنم شمرده شود؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب مسجد خاکریز فرهنگی است و باید پایگاه فعالیت های اجتماعی باشد.

وی با اشاره به افزایش نفوذ فرهنگی دشمن بیام کرد: تلاش دشمن بر آن است تا دین و ایمان را در مردم به ویژه جوانان از بین ببرد و مسجد می تواند با این هجمه های فرهنگی مقابله کند؛ جنگ نرم که پدیده جدیدی هم نیست با دو جنبه روانی و علمی و نظری و فکری ایجاد می شود. دشمن درصدد دوری و عوض کردن منافع و مصالح است تا منافع خود را تأمین کند.

حسینی همدانی شیطان را بنیان گذار جنگ نرم در عالم برشمرد و افزود: شیطان برای فریب آدم و حوا اعتماد آنان را جلب کرد و قسم خورد و سپس با نفوذ در فکرشان بر آنان غلبه کرد؛ راه رسیدن به منافع و مصالح، شناخت درست و دقیق از مصالح و منافع است.

وی اظهار کرد: هدف جنگ نرم تغییر فکر، القای شبهه و جلب اعتماد به سمت دشمن است؛ تعویض و انحراف افکار و انگیزه به شناخت غلط از ابزارهای جنگ هستند و یکی از ابزارهای دشمن در این راستا نیز رواج شبهه در باورهای دینی، اجتماعی و مبانی فلسفی و اعتقادی بوده و وظیفه روحانیت در جبهه جنگ نرم تصحیح افکار و جلب اعتماد مردم است.

بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت شگرد جنگ نرم است

امام جمعه کرج با اشاره به سرانه پایین مطالعه در میان مردم، جبران این خلأ در جامعه را متوجه مسجد دانست و گفت: ارکان مسجد باید در این موضوع ورود کنند؛ جنگ نرم جدی است و همه چیز را از بین می‌برد. روحانیون و ائمه مساجد صادقانه وارد عمل خدمت به مردم شوند.

حسینی همدانی با بیان اینکه بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت یکی از شگردهای جنگ نرم محسوب می شود که روحانیون باید با اعمال خود این بدبینی را از بین ببرند، اظهار کرد: ائمه جماعت مساجد سه وعده نماز را در مسجد بخوانند، به جوانان مسجد اجازه کار دهند و با محبت و دوستی با آنان ارتباط بگیرند.

وی همچنین خطاب به ائمه جماعت افزود: مسجد را مرکز فعالیت‌های اجتماعی، مقاومت فرهنگی و تربیت فکر و اندیشه قرار دهند، برنامه داشته باشند، با زبان قوم با مردم سخن بگویند، سعه صدر داشته باشند و با حوصله و روشن و شفاف کار کنند، حساب مسجد را تأسیس کنند و برای طول سال تقویم داشته باشند.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با تأکید بر اینکه خدام و هیأت امنا بازوان امام و ارکان مسجد هستند، در توصیه به خدام نیز گفت: خدام باید باسواد، کار بلد، وقت شناس و وظیفه شناس باشند و نظافت مسجد را کار اصلی خود بدانند؛ هیأت امنای مساجد نیز باید باسواد باشند تنها فقط جنبه مادی آنان در نظر گرفته نشود بلکه باید طراح و خلاق باشند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی، رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز، حجت الاسلام و المسلمین منطقی سعادتی به عنوان سرپرست جدید این مرکز در استان البرز معرفی شد.

انتهای پیام/