به گزارش پایگاه خبری ربیع، در اولین روز شهریور ماه داوران، خبرنگاران و هنرمندان در محفل بزرگداشت این دو بانوی گرانقدر ایرانی، گرد هم می‌آیند. بانوانی که به گفته‌ی علیرضا تابش، دبیر جشنواره‌ی سی‌ودوم زندگی خود را وقف سینمای کودک و نوجوان و هنرهای نمایشی کردند، هر دو عشق به ایران دارند و این عشق، در آثارشان مشهود است.

تابش در ادامه گفت: اکنون در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فرصتی پیش آمد تا هنرمندانی که تجربه کمتری دارند و نهالان عرصه‌ی هنر از درخت تجربه‌ی این بزرگواران میوه‌ای بچینند، آن‌ها را بشناسند و قدردان لحظاتی باشند که این دو برای وسیع‌تر کردن دایره‌ی سینمای کودک ایران، خون دل‌ها خوردند.

در ادامه حامد جعفری، درباره این دو هنرمند گفت:هنرمندانی که با تولید آثاری ارزشمند در گذشته راه را برای هنرمندان امروز و هنر فردا، باز کردند. بدون فعالیت این بزرگان بسیاری از آثار امروز ساخته نمی‌شدند. در اصل وجود انسان‌هایی مثل مریم سعادت و مهین جواهری پایه‌های خانه‌ی هنر را محکم می‌کند.

شب هنگام، خورشید آسمان ما را وداع گفت، بچه‌های عروسکی  و کودک ۶ ساله‌ی قصه‌ی ما به سوی خانه دویدند و دویدند و جلوی تلویزیون به تماشای بزبزقندی نشستند.