به گزارش پایگاه خبری ربیع، تعطیلات تابستانی از دوران شیرین فرزندان و خانواده‌ها است که بدون دغدغه درس و مدرسه می‌توانند با دلی راحت، تفریح و بازی کنند اما از آنجا که اکثر خانه‌های امروزی آپارتمانی و کوچک است و نهایت فرزندان یک خانواده یک یا دو بچه است، بچه‌ها از اوقات فراغت خود در خانه لذت چندانی نمی‌برند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در همین راستا ویژه برنامه‌های تفریحی ویژه تابستان را با شعار “شهر فعال، شهروند شاد” و با هدف ایجاد نشاط در محلات اصفهان برگزار کرد که اختتامیه این بازی‌های متعدد و شاد در محلات و مناطق مختلف شهرداری اصفهان با نام “تابستانه” در میدان امام اصفهان روز جمعه یکم شهریور برگزار شد.

حبیب اله ناظریان، معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره این برنامه تفریحی اظهار کرد: این برنامه از ساعت ۱۸ تا ۲۳ با ارائه ۴۰۰ بازی فکری، جنبشی، حرکتی، آبی، توپی شامل چوگان، رباتیک، اسکیت، طناب کشی، ابروالیبال، فوتبال حبابی، ماهیگیری، فوتبال دستی، ابربازی‌های چوبی، آب بازی، نقاشی با ماسه، دومینو و … برای رده سنی ۲ تا ۹۰ سال اجرا شد.

وی ادامه داد: شهری که فعالیت فکری و حرکتی دارد موفق است در واقع وقتی کودکان شهر به واسطه بازی و سرگرمی شاد هستند پدران و مادران آن‌ها هم شاد می‌شوند، روی زندگی آن‌ها تأثیر می‌گذارد و فساد و مشکلات از آن‌ها دور می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ نفر در برنامه شهر فعال شهروند شاد میدان امام به مردم کمک می‌کردند تا بازی کنند، بیان کرد: این برنامه با همکاری همه معاونت‌های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد و اجرا کننده آن معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بود.

وی با بیان اینکه روز جمعه میدام امام از جمعیت پر و استقبال مردم بی نظیر بود، افزود: همه مردم از اجرای این برنامه راضی بودند و در خواست می‌کردند با توجه به تمرکز جمعیت در مرکز شهر اینگونه برنامه‌ها بیشتر برگزار شود.

ناظریان خاطرنشان کرد: برنامه تابستانه با شعار “شهر فعال شهروند شاد” از ابتدای تعطیلات تابستان در همه مناطق با ۱۰۵ تا ۱۵۰ بازی برگزار شده، که برنامه میدان امام با ارائه بیش از ۴۰۰ عنوان بازی، بزرگ‌ترین برنامه این بسته سرگرمی بود.