به گزارش پایگاه خبری ربیع، با بیان اهمیت مطالعات بازنگری جامع حمل‌ونقل شهری، اظهار داشت: بر اساس دستور وزارت کشور طرح جامع حمل‌ونقل شهری باید هر ۵ سال یک‌بار  به هنگام‌سازی و هر ۱۵ سال یک‌بار بازنگری شود.

سرپرست گروه برنامه‌ریزی و مهندسی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم آغاز انجام مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل شهری را در سال ۱۳۸۲ اعلام کرد و افزود: قم پنجمین شهری است که مطالعات بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل شهری را باهدف تدوین چشم‌انداز حمل‌ونقل شهری و تدوین راهبردهای دستیابی به این چشم‌انداز آغاز کرده است.

خسروی دیگر اهداف موردتوجه در این بازنگری را بیان کرد و افزود: ایجاد پایگاه داده‌های عرضه و تقاضای حمل‌ونقل و مدل ترافیکی شهر در نرم‌افزار از دیگر اهداف مشخص‌شده در این بازنگری بوده است.

وی اجرای پروژه‌های ترافیکی در سطح شهر را نیازمند اطلاعات دقیق و به‌روز و در نظر گرفتن آینده ترافیکی شهر دانست و تصریح کرد: برای اتخاذ تصمیمات درست در حوزه حمل‌ونقل نیازمند داشتن اطلاعاتی در برآورد سفرهای آینده و بازنگری توسعه سامانه حمل‌ونقل انبوه هستیم.

سرپرست گروه برنامه‌ریزی و مهندسی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بازنگری شبکه اتوبوسرانی و تاکسیرانی و بازنگری شبکه معابر نسبت به وضع موجود و همچنین ارزیابی اقتصادی طرح‌ها و برنامه‌های اقدامات اجرایی شامل زمان‌بندی آغاز مطالعات و طرح‌های پیشنهادی از دیگر موضوعات موردتوجه در این بازنگری بوده است.

خسروی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل شهری را ارائه راهکارهای دقیق در رفع مشکلات ترافیکی دانست و تصریح کرد: رفع مشکلات موجود و آینده ترافیکی شهر با ارائه راهکارهای دقیق یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این بازنگری است.