به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، توکلی مدیرکل دامپزشکی استان البرز، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: سلامت هر ماده غذایی که ریشه اش به دام مربوط باشد، مردم می‌توانند هر موادی که برچسب دامپزشکی را داشته باشد با خیال راحت مصرف کنند.

این مقام مسؤول بیان کرد: نظارت از جهات شرعی وجود دارد، برای مثال روز عید قربان ۱۰۰ نیرو دامپزشکی در قالب ۴۰ اکیپ سیار و ثابت به نظارت و کنترل پرداختند.

توکلی با اشاره به اینکه دشمن به صورت گسترده بیوتروریسم را علیه ایران اجرا می کند و دوران جنگ با اسلحه تمام شده است، تصریح کرد: بیماری‌های ناشی از این جنگ از قبیل بیماری‌های مشترک انسان و دام و بیماری‌های دامی است که می‌تواند خسارت اقتصادی بسیاری را برای ما به دنبال داشته باشد و در سازمان دامپزشکی سعی به کنترل ویروس ها و مشکلات ناشی از این جنگ داریم.

اغلب دامپزشکان مبتلا به تب مالت هستند

وی با بیان اینکه دشمن‌ها ظرفیت و تولیدات یک کشور را شناسایی می‌کنند و اقدام به تغییر شرایط می‌کنند تا تولیدات دچار آسیب و تنش شود، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی سختی کار و مشکلات بسیاری را به همراه دارد، دامپزشکان در معرض بیماری‌های خطرناکی قرار دارند، برای مثال اغلب دامپزشکان ما مبتلا به بیماری تب مالت هستند.

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از روستاها و عشایر برای واکسیناسیون احشار خود بودجه کافی ندارند و برای رفع این مشکل نشست‌های متعددی برگزار کرده‌ایم، یادآور شد: ۵۰ هزار گاو و گوسفند در روستاهایی کم بزاعت با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی مشمول طرح رایگان واکسیناسیون برفکی شدند؛ جزو نخستین استانی هستیم که این طرح را به صورت رایگان اجرایی کرده ایم.

این مقام مسؤول بخش دیگری از سخنان خود را به انتقاد از استیجاری بودن ادارات دامپزشکی مستقر در استان البرز اختصاص داد و گفت: ما عضوی از سازمان جهاد کشاورزی هستیم با وجود این حجم از زمین در استان منطقی نیست که دامپزشکی استان و شهرستان‌ها به صورت استیجاری فعالیت کنند. چرا باید التماس کنیم؟!  برای تحقق زمین ادارات رایزنی‌هایی صورت گرفته و یک کمیته نیز تشکیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه سوم کلینیک تخصصی و چهارم تولید تخم مرغ توسط استان البرز، تصریح کرد: رتبه نخست را از نظر تولید واکسن، سم و مواد بیولوژیک کسب کرده ایم، استان البرز ۳۵ درصد از تولیدات کشور را در حوزه مواد بیولوژیک از آن خود کرده است؛ همچنین سال ۹۶ آنفولانزای فوق حاد پرندگان در البرز منجر به معدوم سازی چهار میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه مرغ در ۷۲ کانون شد، همچنین در سال ۹۷ تعداد کانون ها به چهار مورد کاهش یافت و تنها ۲۵۰ هزار معدون سازی صورت گرفت این درحالی است که سال ۹۸ این بیماری به صورت صد در صدی از بین رفته است و استان پاک است.

انتهای پیام /پ