به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۴۳۲ واحد مسکن مهر در استان بلاتکلیف مانده که ۲۳۰ واحد در شهر جدید امیرکبیر و مابقی به صورت خودمالک هستند.

احمد مرزبان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح جامع شهرستان‌های کمیجان، آشتیان، محلات و کلانشهر اراک سال‌ها بلاتکلیف مانده بود ولی اخیراً طرح جامع اراک به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده شده است.

وی افزود: در حوزه مسکن مهر طی ۹ ماهه گذشته ۱۸۶۰ واحد از مجموع ۳۹۲۱۰ واحد مسکن مهر بلاتکلیف بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته در حال حاضر تنها ۴۳۲ واحد بلاتکلیف مانده که ۲۳۰ واحد در شهر جدید امیرکبیر و مابقی به صورت خودمالک هستند و پیگیر برگزاری جشن اختتامیه مسکن مهر در پایان سال ۹۸ هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص حوزه بازآفرینی تصریح کرد: در این حوزه اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که ۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و جذب شده است، همچنین ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بافت‌های فرسوده استان در نظر گرفته شده است.

مرزبان بیان کرد: ۱۷ محله هدف شناسایی شده در بازآفرینی شهری در ساوه و ۱۳ محله در اراک شناسایی شده که این محلات در اولویت ساماندهی محلات استان قرار دارند. در این محلات از حدود ۱۴ هزار قطعه تصرفی در قالب ۱۲ پلاک تا به امروز برای ۷۰۰ قطعه سند تک برگی صادر شده و همچنین ۳۹ متقاضی از اهالی منطقه شهرک علی بن ابیطالب (ع) اراک مدارک خود را دریافت کرده‌اند. نقشه ۳۵۰۰ قطعه تهیه شده که ۱۲۰۰ قطعه در سامانه ثبت درج شده است.

وی ادامه داد: در بخش ساخت پروژه‌های دولتی عمومی ۱۱ پروژه دولتی از جمله کتابخانه مرکزی، دارالقران اراک، احداث ساختمان پزشک قانونی خمین، ثبت احوال اراک و … در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه راه روستایی ۵۹ پروژه از جمله احداث تقاطع همسطح خیرآباد و احداث زیرگذر ایبک آباد در استان وجود دارد. همچنین ۲۸۲ کیلومتر بزرگراه در دست اجرا داریم که از ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای آنها در نظر گرفته شده و ۷۰ میلیارد تومان تخصیص و جذب داشته است.

مرزبان اضافه کرد: آزادراه تهران اندیشمک از جمله پروژه‌های بزرگ استان مرکزی است که امیدواریم بتوانیم مصوبه آن را دریافت و حجم ترافیک اراک سلفچگان را تا حدی ساماندهی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۲۱۴ کیلومتر راه روستایی استان مرکزی ۷۳ درصد آسفالته، ۱۹ درصد خاکی و مابقی شوسه هستند. میانگین آسفالت راه‌های روستایی کشور ۶۰ درصد است که استان مرکزی ۱۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مرزبان بیان کرد: اخیراً فرونشست‌هایی در ردیف گسل زلزله در استان رخ داده که در این راستا کارگروهی از تهران تشکیل شده که در حال مطالعه در این خصوص هستند.