به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدیر محمدیان در خطبه‌های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز وحدت‌بخش و دشمن‌شکن جمعه در مسجد اعظم امام خمینی (ره) اسفراین با تبریک عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: عده‌ای در رأس آل سعود و هم‌پیمانانش به دنبال این هستند تا نامی از غدیر برجای نماند.

وی بر ترویج و اشاعه فرهنگ معارف غدیریه تأکید و اظهار کرد: فرهنگ غدیر باید بازخوانی شود چراکه اهمیت واقعه غدیر خم در این مهم پیداست که اگر ابلاغ غدیر صورت نمی‌گرفت به‌مثابه عدم تحقق رسالت ۲۳ ساله نبی مکرم اسلام بود.

امام‌جمعه اسفراین عید سعید غدیر خم را والاترین اعیاد و برتر از اعیاد فطر، قربان، جمعه و غرفه دانست.

وی به‌ویژگی‌های بازار اسلامی هم اشاره کرد و بر آموزش فقه بازار تأکید کرد تا زمینه‌سازی برای تحقق بازار اسلامی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اسفراین بر ضرورت راه‌اندازی سردخانه برای نگهداشت محصولات باغی تأکید و با اشاره به تذکرهای پیشین خود خواستار دقت نظر بیش‌ازپیش مسئولان و متولیان چه دولتی‌ها چه مجلسی‌ها در راه‌اندازی سردخانه شد.

وی با گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را ستارگان درخشنده و نمونه وفاداری به آرمان‌های اسلام دانست و تصریح کرد: قدرشناسی از روایتگری و روشنگری آزادگان یک ضرورت است.

محمدیان با بزرگداشت روز جهانی مسجد، مساجد دارای پایگاه والای بالندگی، سازندگی برای اعتلای اسلام ناب محمدی است افزود: مساجد تاکنون دارای کارکردهای کمی و کیفی بی‌بدیل بوده است و باید برای تقویت بیش‌ازپیش خادم یاران مساجد تلاش شود.

انتهای پیام/